Kerstcampagne Coca-Cola: bedank jouw kerstheld!

Kerstcampagne Coca-Cola: bedank jouw kerstheld!
  • Bureaus
  • 6 dec 2016 @ 12:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMerkenCommercialsCampagnes

'Bedank jouw kerstheld!' Dat is het thema van de kersverse kerstcampagne van Coca-Cola. Het frisdrankmerk wil de consument waardering laten uitspreken voor vrienden en familie die zich deze feestdagen uit de naad werken voor anderen. Dat vertaalt zich in een sprookjesachtige commercial.

December is een feestmaand, maar ook een periode waarin veel mensen een stapje extra zetten voor een ander. Alles om de medemens een bijzondere kerst te kunnen bieden. Coca-Cola zet deze alledaagse kersthelden centraal in zijn nieuwe campagne. Tijdens de kerstcampagne ‘Bedank jouw kerstheld’ roept de fabrikant iedereen op om zijn of haar kerstheld te bedanken. Van moeders die boodschappen doen voor het heerlijke kerstdiner tot de verpleegkundige die gewoon doorwerkt tijdens de feestdagen. Want iedereen verdient een onvergetelijke kerst. De kersthelden campagne is vandaag van start gegaan met de nieuwe commercial. 

'Ik hoop dat we met deze campagne mensen verbinden en hen inspireren om een ander even de aandacht te geven die ze verdienen', zegt brandmanager Margreet van Staalduijnen van Coca-Cola. 'Op deze manier willen we de kerstgedachte tot leven brengen en de koppeling tussen kerst en Coca-Cola bedrukken. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders Coca-Cola zien als het nummer één kerstmerk.'

Hoe ziet de campagne er uit? 

Niet alleen worden alle verpakkingen van Coke-varianten voorzien van een thematische kerstuitstraling, maar ook zal er veel aandacht zijn voor de kersthelden in ons land. Naast de kerstcommercial wordt de campagne vanaf 8 december ook geactiveerd via verschillende online platformen (Bedankjouwkerstheld.cocacola.nl en social media). Zo kan er een gepersonaliseerd bedankje op blikjes worden samengesteld en via een visual worden verstuurd aan de betreffende kerstheld.

Alle bedankjes worden online verzameld, waarna Coca-Cola en de kerstman enkele kersthelden daadwerkelijk in het schijnwerpers gaan zetten via een experience met thematische kersttruck. De 'bedank-gedachte' laat het merk terugkomen in inspirerende beelden die zij deelt via social media met de hashtag #bedankjouwkerstheld.

Natuurlijk kan de verlichte kersttruck van Coca-Cola niet achterblijven. Vanaf vandaag rijdt dit gevaarte door het land om de kerstgedachte verder te verspreiden en is het mogelijk om ook op locatie je kerstheld te bedanken via een social booth. De route van de iconische truck is terug te vinden op Cocacola.nl

Credits

De kerstcampagne is ontwikkeld door Sra Rushmore (Madrid). Zij rekruteerde Andy Fogwillto om de commercial te ontwikkelen. De commercial is opgenomen in Praag. 

In Nederland is UM Studios verantwoordelijk voor het digitale connectie-idee en UM voor het mediaplan. Social Embassy ging aan de slag voor social media, Chase voor expertimental marketing en de trucktour, terwijl Coopr de PR verzorgde. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken