Nederland wint één Grand Prix bij Eurobest

Nederland wint één Grand Prix bij Eurobest
  • Bureaus
  • 6 dec 2016 @ 09:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingReclameCampagnesAward

De Nederlandse reclamewereld sleepte dit jaar 21 prijzen in de wacht bij de Eurobest. Dat was iets meer dan vorig jaar. Ons land kon één Grand Prix bijschrijven, in de categorie Digital Craft. Die ging naar een vertrouwde winnaar: 'The Next Rembrandt' van ING en J. Walter Thompson Amsterdam.

Net als afgelopen zomer in Cannes en vorige maand nog bij de Epica's was 'The Next Rembrandt' dus ook bij de Eurobest-uitreiking in Rome weer Neerlands grote troef met Grand Prix-waarde. Ook MediaMonks ging door met het winnen van internationale prijzen: ditmaal liefst twaalf. De categorieën varieerden van design, mobile, outdoor en film tot de trendy categorie Virtual Reality. De winnende cases betroffen samenwerkingen met zeven verschillende Europese reclamebureaus. 

Een aantal mooie winnaars dus, maar geen hoofdrol voor Nederland. Onze oosterburen wonnen de meeste prijzen (105), ruim voor de UK (80) en Frankrijk (57). Bekijk hier alle winnaars. 

Lees ook hoe Remy Kurpershoek (XXS) tegen het Eurobest-festival aankijkt. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken