Whydonate en ING ontwikkelen contactloze collectebus
- Bureaus
- 23 dec 2016 @ 16:35
- Link
-
Alie Sierkstra
freelance journalist
MarketingTribune - Concepten
- 23 dec 2016 @ 16:35
- Alie Sierkstra
Donatieplatform Whydonate en ING hebben een contactloze collectebus ontwikkeld. Nu steeds minder mensen contant geld in huis hebben, zijn goede doelen op zoek naar nieuwe manieren om geld in te zamelen met collectes. Bij de contactloze collectebus kunnen mensen snel, makkelijk en veilig geld doneren met een contactloze betaalpas of met hun mobiele telefoon. Whydonate en ING willen op deze manier goede doelen helpen hun inkomsten te verhogen.
Nieuwe manier van collecteren noodzakelijk
Uit het rapport 'Van donatie naar relatie' van het ING Economisch Bureau blijkt dat fondsenwerving via collecten en mailingacties de afgelopen jaren fors is afgenomen. Daarnaast blijkt dat 52 procent van de consumenten soms of nooit contant geld in huis heeft en betalen mensen steeds meer met een contactloze betaalpas. Voor goede doelen is het daarom noodzakelijk om te zoeken naar nieuwe manieren van collecteren.
Collecteren makkelijk en leuk maken
Niels Corver, medeoprichter Whydonate: 'Collecteren levert voor goede doelen steeds minder op en ook het vinden van collectanten is moeilijker. Vanuit die gedachte hebben we de contactloze collectebus ontwikkeld. We willen de collectebus daarbij koppelen aan het platform van Whydonate. Hier kunnen mensen, die niet aan de deur zijn benaderd, online doneren en kunnen collectanten direct zien hoeveel ze hebben opgehaald voor hun goede doel. Dit maakt collecteren makkelijker en vooral ook leuker.'
Goede doelen vooruit helpen
Kirsten Ottens, manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij ING: 'ING is betrokken bij Nederland en ondersteunt overal in Nederland maatschappelijke initiatieven. Daarbij zijn we altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de Nederlandse samenleving vooruit te helpen. Daarom hebben we samen met Whydonate de contactloze collectebus ontwikkeld, zodat goede doelen op een vernieuwende manier geld kunnen inzamelen.'
Samen snel innoveren
De contactloze collectebus is in korte tijd ontwikkeld door ING, het ING innovatielab ICEC (ING Customer Experience Center) en start-up Whydonate. In het ICEC werken start-ups met hulp van ING aan hun ideeën. Whydonate was één van deze start-ups en wilde hun donatieplatform uitbreiden met een nieuwe manier van collecteren. Tegelijkertijd was ook ING op zoek naar een oplossing om goede doelen te helpen met fondsenwerving. Het ICEC heeft beide partijen bij elkaar gebracht en 10 dagen later was het eerste prototype van de contactloze collectebus klaar. Begin volgend jaar wordt er een pilot gedaan met de collectebus. Goede doelen kunnen zich hier vanaf vandaag voor aanmelden bij Whydonate.
-
Alie Sierkstra
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: freelance journalist
- Website:https://aliesierkstra.nl/
- Profiel »
- geld
- Kirsten Ottens
- goede doelen
- contactloze collectebus
- collectes
- ING
- startup
- doneren
- ING Customer Experience Center
- Whydonate
- Niels Corver
- innovatielab
- ICEC
- mobiele telefoon
- contactloze betaalpas
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing