Bureaus ZoHelder en Sowieso fuseren tot SowiesoHelder

Bureaus ZoHelder en Sowieso fuseren tot SowiesoHelder
  • Bureaus
  • 11 jan 2017 @ 10:11
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieCommunicatieZakelijkPromotie

De Amsterdamse bureaus ZoHelder en Sowieso hebben de krachten gebundeld. Als SowiesoHelder betrekken ze samen een etage in de Suiker Silo bij SugarCity in Halfweg. Met circa twintig medewerkers bedienen ze klanten als ING, Danone, Nuon en Casio. Door de fusie ontstaat een communicatiebureau met een brede communicatie-scope. ‘Het gaat er uiteindelijk om dat we mensen in beweging krijgen.’

‘We vertellen verhalen en activeren merken en bedrijven’, zegt Joost van Iperen, partner bij SowiesoHelder. ‘Via creatief werk met een duidelijke punt, inspireren we mensen en zetten hen aan tot handelen. Of dat nu intern of extern is, B2B of B2C, bij ons heiligt de doelgroep de middelen.’

Sowieso + ZoHelder = SowiesoHelder

ZoHelder richtte zich vooral op conceptontwikkeling, interne communicatie, videoproductie en events. Sowieso heeft een sterkere focus op activatie en corporate communicatie. Van Iperen: ‘In de praktijk bleek dat we al heel veel samen optrokken bij onze klanten. Met de fusie zien wij een kans om onze klanten nog breder en meer allround te kunnen bedienen. Daarnaast hebben we meer creatie in huis gehaald.’

Van Iperen spreekt over een verdubbeling van kennis en kunde. 'Daardoor kunnen we sneller en efficiënter schakelen. Wij geloven heel erg in die snelheid. Je ziet dat steeds meer bedrijven overschakelen op agile, of facetten daarvan. De tijd van wekenlange conceptontwikkeling is voorbij. Vandaag bedacht, morgen gemaakt.’

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken