Kokoro Amsterdam inspireert met expositie: Project Side Project

Kokoro Amsterdam inspireert met expositie: Project Side Project
  • Bureaus
  • 12 jan 2017 @ 12:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

Volgens heartvertising agency Kokoro Amsterdam zijn creatieven die naast hun baan aan projecten werken, het voorbeeld van mensen die hun hart volgen. Daarom besloot het Amsterdamse bureau de expositie Project Side Project te organiseren waar verschillende Side Projects uit de schaduw worden gehaald, om andere mensen aan te sporen ook hun hart te volgen.

Na een feestelijke opening op 26 januari zullen de projecten één week lang tentoongesteld worden bij Hutspot, Van Woustraat 4 in Amsterdam.

Voor veel mensen uit de creatieve sector is het een bekend fenomeen: projecten waar tot in de kleine uurtjes met hart en ziel aan gewerkt wordt. Zonder opdrachtgever, zonder deadline en meestal ook zonder dat veel mensen er iets vanaf weten.

 

Acht verschillende projecten

Reclamebureau KOKORO Amsterdam is ervan overtuigd dat mensen die hun hart volgen, daar gelukkiger van worden. Zoals Steve Jobs het in zijn beroemde Stanford Commencement Speech al zei: "There is no reason not to follow your heart.". Daarom besloothet bureau een expositie te organiseren waar verschillende Side Projects uit de schaduw worden gehaald. De volgende projecten worden tentoongesteld:

Side Project #1: Chrome Country, Marc Vermeeren, Senior Designer at MediaMonks
Marc maakte een fotoreportage over Amerika zonder weg te gaan én zonder camera. Hij maakte elke ‘foto’ thuis met mijn zijn computer via Google Street View.

Side Project #2: Countdown To Singularity - Bas van de Poel, Head of Playful Research at SPACE10
Countdown To Singularity is een kunstproject om aandacht te vragen voor de potentiële gevaren van kunstmatige intelligentie. Bas startte dit project samen met een aantal multidisciplinaire kunstenaars om de meest prominente doemscenario's tot leven te brengen.

Side Project #3: Classic Hollywoo3D Paintings - Stefan ‘Phynta’ Da Costa Gomez, Freelance Creative Designer
Er wordt weleens gezegd dat een creatief concept ontstaat door twee bestaande concepten samen te voegen. Daar is dit schilderproject een voorbeeld van. Stefan combineert de klassieke ambacht van schilderen met digitale 3D-technieken.

Side Project #4: Amsterdam Unlocked - Frans Karthaus, Freelance Art Director & Conceptual Designer
Frans verzamelde vanaf 2011 meer dan 2.000 stukjes van kapotgeknipte sloten. Gearchiveerd op kleur, vindplek en datum. De meest bijzondere heeft Frans afzonderlijk op macroniveau gefotografeerd en vergroot.

Side Project #5: Innocent Targets - Ewoudt Boonstra, Creative Director at Mr. Boonstra & Pregnant Studios
Innocent Targets herinnert ons aan de duizenden levens die verloren zijn gegaan door de vuurwapencultuur in Amerika. En het is een call-to-action om hier een einde aan te maken.

Side Project #6: Nosferatu in Vietnam- Ad van Dongen, Composer & Owner at Big Orange Music
Ad blies de Vietnamese film Nosferatu uit 1922 nieuw muzikaal leven in. Het verhaal van Dracula, zonder geluid, en dus ook zonder muziek. Hij schreef er muziek voor en voerde het samen met het studentenorkest van het conservatorium uit.

Side Project #7: Face of a Nation - Güney Soykan, Sr. Art Director at J. Walter Thompson Amsterdam
Face of a Nation laat portretten van landen zien, op basis van hun leiders van de afgelopen 50 jaar. Sommige portretten bestaan uit 20 gezichten, andere uit slechts 3 gezichten. Zo krijg je subtiele aanwijzingen over de verschuivende machtsverhoudingen door de jaren heen.

Side Project #8: The Profundis - Richard Raaphorst, Reclame visualizer & regisseur
The Profundis is een film in ontwikkeling. Richard wil zijn visie tastbaar maken, door het bouwen van ‘old school’ practical FX. Omdat in sommige gevallen, fysieke special effects nu eenmaal overtuigender zijn dan digitale.

Feestelijke opening

De 8 Side Projects zijn zeer divers, maar hebben allemaal hetzelfde doel: vanuit de passie die erin is gestoken, andere mensen aansporen om ook hun hart te volgen. Na een feestelijke opening op donderdag 26 januari zal de expositie Project Side Project één week lang tentoongesteld worden bij Hutspot, Van Woustraat 4 in Amsterdam.

Aanmelden voor de opening kan via deze Facebookpagina

www.kokoroamsterdam.com

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken