Peter van Keulen (GfK) managing director ChannelUp

Peter van Keulen (GfK) managing director ChannelUp
  • Bureaus
  • 19 jan 2017 @ 09:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieInstore marketingPersonaliaStrategie

Peter van Keulen, nu nog werkzaam bij GfK/Norm, wordt de nieuwe managing director van creatief bureau ChannelUp. Daarmee maakt hij de overstap van shopper-intelligence naar creatie en shopper-activatie.

Creative agency ChannelUp en Peter van Keulen werkten in het verleden regelmatig in elkaars verlengde voor dezelfde opdrachtgevers. Waar Van Keulen eindigde met het doen van aanbevelingen op basis van insights, startte ChannelUp met het vertalen van deze insights naar activaties. Voor beide partijen is het zowel een uitdagende als een logische stap om samen te gaan.

Van concept naar consultancy

ChannelUp is een toonaangevend bureau voor trade en shopper-communicatie. In de afgelopen vijf jaar heeft het bureau veel specifieke kennis opgedaan. Dat leidde er toe, dat ChannelUp niet alleen voor concept, creatie en executie werd gevraagd, maar ook steeds vaker als consultant.

Op zich is dat ook een logische ontwikkeling. Want effectieve shopper-communicatie móet beginnen met het interpreteren van scherpe insights. Alleen zo ontdek je reële groeikansen, kun je heel gericht activeren en de juiste shopper-message op het juiste moment inzetten. Met de komst van Peter van Keulen komt daar nog meer een accent te liggen.

Creatief directeur Alex Hamming is blij met de komst van Van Keulen: 'Het past perfect bij onze ambitie om inhoudelijk verder te groeien en onze voorsprong in trade en shopper marketing verder uit te bouwen. Peter kan echt iets toevoegen en ons naar een ‘next level’ brengen. Zijn expertise zal ook onze creatieven helpen om nog scherpere voorstellen te ontwikkelen.'

'Passie voor activaties vanuit insights'

Die ambitie spreekt Van Keulen erg aan. 'ChannelUp is een team ambitieuze professionals die hun vak bloedserieus nemen. Dat sluit naadloos aan op mijn passie voor activaties vanuit insights. Mijn visie is om intelligentie en technologie standaard toe te voegen aan creatie, concept en communicatie.'

Van Keulen, die per februari als managing director bij ChannelUp aan de slag gaat, heeft een duidelijk doel voor ogen. 'Binnen merkorganisaties en retailformules is ‘shopper denken’ al wel common sense maar nog niet common practice. We willen opdrachtgevers helpen om shopper marketing structureel en strategisch te verankeren in het commercieel beleid. Hier ligt de ruimte voor ChannelUp de komende jaren.'

Hamming: 'We willen samen met Peter ook conversie meer centraal stellen. We blijven in de kern een creative agency, maar willen nog meer uitblinken in creatieve concepten en oplossingen die meetbaar effectief zijn.'

Tweede vestiging in Amsterdam

Verder denken Van Keulen en Hamming dat de overstap ook zal leiden tot nieuwe diensten en services. Daarbij zal ChannelUp zich ook meer richten op opdrachten voor retailformules. Sinds begin dit jaar is een tweede vestiging in Amsterdam opgestart. Er staan diverse vacatures open om aan de Zuidas een compleet team op te bouwen.

'De mensen van ChannelUp hebben in vijf jaar een fantastische club neergezet', aldus Van Keulen. 'Ik zal mijn internationale netwerk toevoegen en nieuwe samenwerkingsverbanden opzetten. Het is een prachtige uitdaging om samen verder te bouwen aan een smart 'ecosysteem' dat de huidige omnishopper herkent en multichannel denkt. Dat is het bureau van de toekomst.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken