Sourcy brengt ode aan 'vol Nederlands karakter'

Sourcy brengt ode aan 'vol Nederlands karakter'
  • Bureaus
  • 23 jan 2017 @ 10:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCommercialsCampagnes

Sourcy, mineraalwater van Nederlandse bodem, keert vandaag voor het eerst sinds jaren terug op televisie. Samen met reclamebureau Brand New Telly is een nieuwe merkcampagne bedacht en geproduceerd die net zo Nederlands wil zijn als het water zelf. Water heeft namelijk het Nederlandse karakter gevormd en het Nederlandse karakter heeft Sourcy gevormd. De commercial laat Nederland zien vanuit het perspectief van de regendruppel.

Deze druppel valt langs het Nederland waar iedereen vrij is om met elkaar te trouwen en waar onze kinderen opgroeien tot de gelukkigste ter wereld. We zien het Nederland waar we allemaal trots op mogen zijn. Na deze reis vol Nederlands karakter landt de druppel bij de bron in Bunnik waar hij zich na eeuwen van natuurlijke filtering uiteindelijk Sourcy mag noemen. De campagne ‘Sourcy, vol Nederlands Karakter’ omvat naast uitingen op de landelijke tv-kanalen ook billboards, printadvertenties en een doorvertaling op de winkelvloer.

'Uiting van trots'

Karlijn van Ruiten, marketingmanager van Sourcy: 'Onze commercial is een ode aan Nederland en aan alles wat ons Nederlands maakt. Tot dusver waren we als merk vooral zichtbaar in de horeca, maar daar komt nu verandering in. Onze commercial is het hele jaar op tv te zien, maar je komt Sourcy ook tegen op billboards, in de bladen en met heel veel nieuwe varianten in de winkel. Deze campagne is een ode aan Nederland, het land waar het 240 dagen per jaar regent – van een plas om in te stampen tot onze bron in Bunnik vol kwalitatief hoogwaardig mineraalwater om uit te putten. Het zit allemaal vol Nederlands karakter.'

Opmerkelijk is ook Spa onlangs met een commercial kwam waarin een waterdruppel de hoofdrol speelt. Verder is die campagne, 'Cycles genaamd, wel heel anders van opzet. 
 
Credits

Brand New Telly: Wouter van der Pauw, Head of Creative | Arthur Herpel, Head of Business | Jeroen Konings, Business Director | Jenny Bakker, Creative Producer | Auke van Rossum, Art Director | Linda Metman, Strategy Director

OneSize: Pepijn Padberg, Executive Producer; Rogier Hendriks, Regisseur

Sourcy (Vrumona): Karlijn van Ruiten, Marketing Manager; Florence Moorman, Brand Manager; Muriël Boelen, Brand Manager; Tina Dijkshoorn, CMI, Media & Strategy Manager.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken