The Gardeners ontwikkelt crossmediale campagne voor Het Vergeten Kind
- Bureaus
- 18 jan 2017 @ 11:43
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Campagnes
- 18 jan 2017 @ 11:43
- Redactie Bureaus
Vorig jaar werd het Nederlandse straatbeeld wekenlang gekleurd door vrolijke geel-roze Hartenhuisjes. De post-it campagne van Stichting Het Vergeten Kind moest alle Nederlanders eraan helpen herinneren de ‘vergeten kinderen’ juist niet te vergeten.
Ook dit jaar zal het Hartenhuis weer in heel Nederland te zien zijn. De landelijke campagne is maandag 16 januari gestart en eindigt op zaterdag 4 februari. In deze periode zal de campagne zowel op tv, radio, outdoor en online te zien zijn met het gezamenlijke doel de petitie te tekenen voor kinderen in de vrouwen- en maatschappelijke opvang.
Televisie en online films: Het Poppenhuis
Naast de PR en activatie campagne waar het Hartenhuis centraal staat, zijn er dit jaar ook tv en radio commercials gemaakt. In de tv commercials staat een poppenhuis centraal, waar drie verschillende verhalen worden verteld (huiselijk geweld, alcoholverslaving en uithuiszetting). De verhalen worden realistisch verteld en verbeeld, binnen de symboliek van het poppenhuis. In de commercials verandert dit poppenhuis van een onveilig huis naar een veilig en liefdevol Hartenhuis.
etitie
De stichting zal samen met haar ambassadeurs hiermee heel Nederland weer wakker schudden en dit jaar oproepen tot het tekenen van de petitie met als doel 35.000 handtekeningen voor de 7.000 kinderen die noodgedwongen in de vrouwen- en maatschappelijke opvang terecht komen. Op de website van de stichting (hetvergetenkind.nl) kunnen mensen een handtekening voor de petitie zetten.
Credits
Bureau: The Gardeners | Creatie: Nikki de la Rambelje, Jarr Geerligs, Kim Triesscheijn | Account: Nadine Marcar | PR: Laurien Vest, Maira Evers, Bernadette Eckebus, Manon van den Brand | Productie: The Gardeners, The Boardroom & Made for Digital | Regisseur: Philip Fountain (The Boardroom/Made for digital) | Producer: Jacques Vereecken (The Boardroom/Made for digital) | DOP: Odin Pepper | Production design: Kim Verduijn | Geluid: Auke Riemersma (Massive Music) | Online media campagne: Jalt, Growing Minds | Klant: Stichting Het Vergeten Kind | Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Vera van der Pas, Tijs Roozen, Denise Boermeester, Joost Veldman en Ellen Bruenk
www.thegardeners.nl
www.hetvergetenkind.nl
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing