Webcare Company koopt online marketingbureau Tribal

Webcare Company koopt online marketingbureau Tribal
  • Bureaus
  • 4 jan 2017 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieMarketingE-commerceZakelijk

TWC Holding, het moederbedrijf van The Webcare Company, heeft online marketing bureau Tribal uit Den Bosch overgenomen. Ook lijft TWC de e-commerce developer Jaagers uit Nijmegen in. Doel is om gezamenlijk de customer journey van bedrijven te begeleiden.

Om het snel veranderende consumentengedrag te kunnen ondersteunen, worden in hoog tempo nieuwe online services en platformen ontwikkeld die het de consument makkelijker maakt om zaken te regelen met bedrijven en instellingen. Om aan de vraag van steeds complexer wordende dienstverlening te kunnen voldoen, bundelen drie specialisten hun krachten en bieden gezamenlijke oplossingen voor de gehele online klantreis.

Strategische samenwerking

Jaagers bouwt en onderhoudt e-commerce-platformen. Tribal heeft als online marketingbureau alle kennis in huis voor online traffic en conversiegroei van bedrijven. The Webcare Company helpt bedrijven met het effectief inzetten van social media-platformen in de relatie met hun klanten. Er wordt voornamelijk gewerkt voor de sectoren retail, travel en leisure en de zakelijke dienstverlening. Naast de MKB-markt wordt gemikt op internationale corporate klanten.

In de nieuwe groep werken 175 professionals. De huidige aandeelhouders en directieleden van de individuele bedrijven ondernemen allemaal mee in de nieuwe organisatie en voeren de dagelijkse leiding binnen de drie bedrijven. De geconsolideerde omzet bedroeg in 2016 meer dan 50 miljoen euro.

'Gebundelde expertise over klantreis'

'Tribal, Jaagers en The Webcare Company zijn autonoom sterke bedrijven, maar we merken dat er ook behoefte is aan gebundelde expertise waarbij we elkaar aanvullen en versterken', legt Tobias Walraven, CEO van TWC Holding uit. 'E-commerce platformen bouwen, traffic genereren, conversie optimaliseren en digital engagement; dat bieden we aan onze klanten.'

De drie ondernemingen zijn volgens Walraven volledig complementair en vervullen ieder hun eigen rol in de klantreis. 'De rode draad in al deze stappen is het bieden van een optimale online klantreis. Deze overname opent nieuwe internationale markten en mogelijkheden.'

Groeiambities: Portugal en Singapore

Er zijn ambitieuze groeiplannen voor de komende jaren. Om te beginnen zal de groep medio 2017 uitbreiden met een vestiging in Portugal. Hier zullen content- en webcare-activiteiten verder ontwikkeld worden. Ook is er het plan om, onder andere in samenspraak met Google, de Aziatische markt te ontsluiten. Er komt in 2017 een steunpunt in Singapore zodat er kan worden voldaan aan de vraag van onze klanten naar portfolio-ontwikkeling en een 24/7 multilingual support inrichting.

Frank Trienen van Tribal: 'Om voorop te blijven lopen heb je ook de beste specialisten nodig, de nieuwe groep zorgt voor extra aantrekkings- en bindingskracht voor online professionals. Daarnaast geeft deze nieuwe samenstelling ons de unieke mogelijkheid om pro-actief onze klanten naar het volgende niveau te brengen met betrekking tot bouw en nazorg. De reis is compleet.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken