Webshop vidaXL start landelijke merkcampagne

Webshop vidaXL start landelijke merkcampagne
  • Bureaus
  • 16 jan 2017 @ 11:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenWebwinkelCommercialsCampagnes

Doe-het-zelf-webshop vidaXL is gestart met een merkcampagne met de slogan 'Kan niet? Echt wel!' De campagne, die middels tv-commercials, online video’s, display banners en onsite campaigning breed wordt uitgezet, is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met reclamebureau Happy Cactus en iProspect.

Met de merkcampagne wil vidaXL het merk definitief op de ‘webshop-kaart’ zetten. Hoewel de webshopketen inmiddels al tien jaar meedraait en de goede resultaten jaar in jaar uit alle verwachtingen overstijgen, kan de naamsbekendheid nog wel iets verbeteren.

Linn Hallgren, marketingmanager van vidaXL: 'Als webshopketen hebben wij de afgelopen 10 jaar alle tijd en energie gestoken in online marketing op performancebasis. Dit zorgt uiteraard voor meer omzet en knappe resultaten, maar minder voor naamsbekendheid. In 2017 is het tijd om daar verandering in te brengen. We willen ervoor gaan zorgen dat vidaXL niet langer de grote onbekende is onder de online warenhuizen.'

Verrassingseffect

In de uitingen van de merkcampagne 'Kan niet? Echt wel!' zal vooral aandacht besteed worden aan het verrassingseffect van het assortiment van vidaXL en de bijbehorende, scherpe prijzen. De beelden zijn laagdrempelig en down-to-earth, zodat deze een zogenaamde ‘stopping power’ creëren bij de doelgroep. Met andere woorden, de campagne uitingen zijn recht voor zijn raap, makkelijk te behappen en nieuwsgierigmakend, waarmee vidaXL zich onderscheidt van al het overige reclamegeweld. Het grijpt direct de aandacht van de consument.

Dat vidaXL met de campagne de eigen en traditionele marketingkanalen aanspreekt betekent niet dat alle overige marketinginzet op een laag pitje komt te staan. Sterker nog, deze dienen de campagne juist een extra boost te geven. 

Linn Hallgren: 'Affiliate marketing bijvoorbeeld kan onze campagne uiteraard gigantisch versterken! Zowel het searchvolume als de online visibility zal flink stijgen zodra de tv-commercials worden uitgezonden.'

VidaXL is een internationale online winkel waar consumenten kunnen vinden wat zij nodig hebben voor huis, tuin, garage en doe-het-zelf-projecten. De merkcampagne zal op de tv-kanalen van RTL en via YouTube uitgezonden worden. Naast de bureaus Happy Cactus en iProspect is ook performance-bedrijf Zanox betrokken bij de campagne.

Lees ook: MarketingTribune-interview met Kijo Oudshoorn (VidaXL)



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken