Cheil ontwikkelt crèche-test voor Samsung
- Bureaus
- 28 feb 2017 @ 10:39
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenVideoCampagnesMobile
- 28 feb 2017 @ 10:39
- Redactie Bureaus
Samsung Nederland start vandaag met een nieuwe campagne, waarin een groep enthousiaste peuters mobiele telefoons onderwerpen aan de ultieme test: de Crèche-Test. De campagne is ontwikkeld door Samsungs vaste reclamebureau Cheil Amsterdam.
Samsung-telefoons worden, voordat ze de fabriek uit komen, uitvoerig getest en gecheckt om zo de kwaliteit te kunnen garanderen. Cheil Amsterdam speelt met deze campagne in op de grondige kwaliteitscheck, maar verplaatst de laatste test van de fabriek naar een kinderdagverblijf in Amsterdam, waar de peuters met de telefoons aan de haal gaan met water, zand, verf, eten en driewielers.
Annemiek den Uil, associate creative director van Cheil Amsterdam: 'Samsung vroeg ons een geloofwaardige, herkenbare film te maken die aansluit op de boodschap van de internationale quality-check campagne, maar dan met iets meer emotie en een hoger engagement-gehalte. Zo kwamen we op de Crèche-Test. De angst dat je kind er met je telefoon vandoor gaat is er een die iedere ouder herkent. Dat maakt de meedogenloze dreumesen, naast grappig en innemend, effectieve boodschappers.'
Credits
Klant: Samsung Nederland | Bureau: Cheil Amsterdam | Concept: Annemiek den Uil, Ton van Jole, André Dammers, Joris van Elk | Agency Producer: Pirke Bergsma | Account: Janita Veenstra | Director: Kay Lindhout | Producer: Marius van de Weerd | DoP: Myrthe Mosterman | Productiemaatschappij: Czar jr | Offline editor: Mieneke Kramer | Grading/Online: De Grot | Sound: Nick Smith/Stainless Sound | Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Naomi de Jonge, Gerben van Walt Meijer
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing