Dit zijn de Valentijnsacties van 2017

Dit zijn de Valentijnsacties van 2017
  • Bureaus
  • 14 feb 2017 @ 12:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingActivatieCampagnesActies

Valentijn is elk jaar weer een verplicht nummertje voor adverteerders en hun reclamebureaus. Dit jaar pakken merken uit met verwijzingen naar Tinder, liefdesballonnen, romantische ontbijtjes en zelfs verwelkte bloemen voor je toekomstige ex.

Pleurop 

Opmerkelijk is de actie met de verwelkte bloemen van Pleurop. Geen bloeiende relatie meer? Gaat je liefdesleven niet helemaal over rozen? Voor slechts een paar euro stuurt Pleurop een bosje dode bloemen naar je (toekomstige) ex-geliefde. Lees hier meer over deze ludieke actie.

Fleurop zelf haakt heel klassiek in op Valentijnsdag met een sfeercommercial. "Zo'n moment wil je niet verpesten."

Boursin

In de aanloop naar Valentijnsdag hebben Brandfighters en Boursin een speciale versie van de Boursin Tafel gelanceerd: De Boursin Valentijns-tafel. Een ‘Withlove’ kuipje met serranoham, ‘Oh mon chéri tomaat’ en ‘komkommer er maar bij’ zijn slechts een paar speelse gerechten die werden gedeeld met de fanbase van Boursin. Door middel van gestylede foodfotografie moet de consument echt zin krijgen om door te klikken. 

In totaal zijn negen makkelijke borrelgerechten ontwikkeld waarmee je je Valentijn kan verrassen. Zes items zijn gedeeld als foto inclusief recept en er zijn drie korte stop-motion video’s geproduceerd. De recepten van de mini-gerechtjes zijn gedeeld in de comments. Als geheel vormen de losse foto’s een grote tafel, die in de aanloop naar Valentijn is uitgerold op de Instagram-pagina van Boursin. 

Ngage Media 

Outdoor-exploitant Ngage Media brengt op Valentijnsdag een ode aan de liefde met speciale augmented reality content. Passanten worden onderdeel van een levensecht liefdesverhaal. Om in de liefdessfeer te komen zijn vandaag virtuele 'liefdesballonnen' te zien op de digitale schermen bij het Stationsplein in Hilversum, The Grand in Hoog Catharijne en Amsterdam Zuid WTC. Door een virtuele laag over de werkelijkheid heen te leggen wordt er een liefdevolle schijnwerkelijkheid op het scherm gecreëerd. De personen zien zichzelf terug op het digitale scherm met ludieke liefdesballonnen boven hun hoofd. Door het tonen van interactieve content wil Ngage Media passanten op een creatieve manier verrassen en hiermee de relevantie van de digitale schermen in de openbare ruimte verhogen.

Her Daily Doodle

In de aanloop naar Valentijn lanceert vakgenoot Karlijn Marchildon (ex-XXS, nu Vanmoof) een serie erotische Valentijnskaarten. Het betreft tekeningen op basis van stills uit pornofilms. 'Ik heb een serie kaarten gemaakt als tegengeluid voor alle clichékaarten op de markt', aldus Marchildon, die ook trendvoorspellingen doet voor MarketingTribune. Het kaartenproject is een privé-aangelegenheid en staat op haar Instagram-account @HerDailyDoodle. De kaarten zijn te koop via Etsy

Tele2

Deze week lanceerde Tele2 een Valentijns-campagne waarin alle mogelijke wendingen van online daten langs komen. 'We wilden onze klanten graag laten zien hoeveel we ze waarderen. En wat is er nou een mooier moment voor een liefdevolle geste dan Valentijn? Het cadeau lag bij ons voor de hand: absurd veel data', zegt Cilesta van Doorn, managing director Marketing, Brand & Communications van Tele2.

'We vroegen ons af, hoeveel is 2GB eigenlijk, uitgedrukt in liefde? Om dit te laten zien, creëerden we een datarijk liefdesverhaal. Van het eerste prille Tinder-vlammetje, tot het laatste boze berichtje van je ex', aldus Emilio de Haan en Rogier de Bruin, creative directors van Indie Amsterdam. De online film is gemaakt samen met Cake Film. De campagne wordt ook via radio en print verspreid.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken