Peermedia maakt commercial voor herpositionering lingeriemerk Christine Le Duc

Peermedia maakt commercial voor herpositionering lingeriemerk Christine Le Duc
  • Bureaus
  • 6 feb 2017 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingCommercialsCampagnes

Christine le Duc vaart een nieuwe koers. Het lingeriemerk, onderdeel van de Beate Uhse Group, zoekt meer de verdieping met de vrouwelijke doelgroep. Peermedia ontwikkelde een sexy commercial met een stoer Nederlands model in de hoofdrol.

De campagne heeft tot doel om de diversiteit van de nieuwe lingeriecollectie te laten zien. Christine Le Duc werkte voor de commercials samen met Peermedia, Bobby Boermans (bekend van onder andere App en ROFFA) en Ezra Reverda (van Brasserie Valentijn en Hunkemöller)

De tv-commercial levert een bijdrage aan de herpositionering van Christine le Duc die sinds augustus 2016 geïmplementeerd is. Het merk maakt zich sterk voor een betere en diepere verbinding binnen de relatie door spanning en verleiding aan te bieden. 

Creative director Fiep Canter Cremers van Peermedia: 'Wij zijn peretrots te mogen werken met een merk als Christine le Duc. Regisseur Bobby Boermans heeft met behulp van DoP Ezra Reverda een pe(e)rfecte visuele vertaling van de herpositionering gemaakt. Het geeft Christine le Duc dé erotische elegantie die hun kwalitatief hoogwaardige producten verdienen.'

Verbinden door seksualiteit

Uit onderzoek is gebleken dat er een grote behoefte is om te verbinden met elkaar door middel van seksualiteit. CMO Ursula de Mol: 'Mensen zijn zich ervan bewust dat het belangrijk is om een gezonde relatie na te streven. Liefde is hierin het toverwoord, maar men weet ook dat spanning dit stimuleert.'

Uit het Customer Journey Report dat Beate Uhse eerder uitgevoerd heeft, bleek dat de doelgroep voor wie een optimale verbinding en verdieping in de liefde centraal staat, maar liefst 17 erotische artikelen per persoon, per jaar koopt. De doelgroep bestaat voor bijna 20% uit 18- tot en met 34-jarigen, 59% procent is vrouw en ruim 65% koopt deze artikelen online.

Diversiteit in collectie

De tv-commercial brengt niet alleen het elegantere imago van het erotiekmerk beter in beeld, maar toont ook de diversiteit van de lingeriecollectie. Eind 2016 is Christine le Duc gestart met haar eigen Girls Squad; een groep vrouwelijke influencers die via social media de diversiteit in de collectie laat zien. De Mol: 'De oplettende kijker ziet zeker tien verschillende lingeriesetjes. Waar de Girls Squad al een voorproefje van liet zien op hun eigen accounts, laten we nu terugkomen in de commercial. Christine le Duc heeft voor iedere vrouw een divers aanbod aan lingerie; voor iedere mood en gelegenheid.'

De allernieuwste commercial, in samenwerking met Peermedia, Ezra Reverda en Bobby Boermans, zal de aankomende weken op alle RTL en Brand Deli network zenders te zien zijn. De commercial wordt aangevuld door vijf seconden durende tag-ons. Tegelijkertijd zal de radiocommercial te horen zijn via SLAM FM, Qmusic en Sky Radio.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken