Etcetera maakt internationale 'Jouw tijd'-campagne Thuisbezorgd

Etcetera maakt internationale 'Jouw tijd'-campagne Thuisbezorgd
  • Bureaus
  • 15 feb 2017 @ 10:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceOnline advertisingCampagnesFood

Takeaway.com, in Nederland beter bekend onder de naam Thuisbezorgd.nl, is gestart met een nieuwe internationale merkcampagne die is ontwikkeld door reclamebureau Etcetera. De focus van de campagne ligt op 'jouw tijd'.

Thuisbezorgd.nl werd in 2000 opgericht door studentondernemer Jitse Groen met 100 gulden startkapitaal. Het eveneens Nederlandse moederbedrijf Takeaway.com verwerkt inmiddels  miljoenen bestellingen per maand voor meer dan 30.000 aangesloten restaurants in Europa en ging onlangs naar de beurs.

In de campagne positioneert Takeaway.com zich als dé positieve keuze bij elk moment waarop je als klant 'jouw tijd' belangrijk vindt. Takeaway.com is er voor iedereen, altijd en overal. De campagne koppelt alledaagse momenten aan deze merkgedachte.

Programmatic marketing ingezet

Er wordt gebruik gemaakt van zowel massamedia (TV/OOH) als programmatic marketing (Online Video, Display), waarmee online niet alleen aan conversie maar juist ook aan het merk wordt gebouwd. De campagne start in de 5 kernmarkten van het bedrijf; Duitsland, Polen, Nederland, België en Oostenrijk.

Kees van Dorp (Digital Partner) en Olaf Arkauer (Strategy Partner): 'We zien dat mensen steeds minder lineair tv kijken, maar het toenemende online video kijkgedrag biedt mogelijkheden om getarget een merk te bouwen. Door niet alleen breed maar ook zeer gericht doelgroepen te bereiken kunnen we op het juiste moment inspelen op het juiste inzicht, waardoor we altijd een relevante boodschap kunnen vertellen.'

Imad Qutob, director of Brand Marketing van Takeaway: 'Etcetera heeft een bewezen track record als het gaat om effectiviteit. Zij hebben ons overtuigd met een aanpak waarbij we met een campagne, on- en offline, in alle landen gelijktijdig zowel aan het merk als aan de conversie kunnen bouwen.'

Credits 

Klant: Takeaway.com | Bureau: Etcetera | Verantwoordelijk bij klant: Imad Qutob | Digital Partner: Kees van Dorp | Strategy Partner: Olaf Arkauer | Business Director: Martin Stiemer | Lead Producer: Marc Elbers | Creatie: Marius Lichtendahl & Marvin Thé | Designer: Bas Aarse, Lynnet Wams & Offff | Productiemaatschappij: Lukkien | Producers: Suzanne Muijs, Bart Reef en Bouke Lukkien | Regisseur: Tobias Pekelharing | Fotografie: Ron de Wit & Evy Driever | Muziek en geluid: Top Format



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken