Essent ontwikkelt kunstwerk 'de Nachtwas'

Essent ontwikkelt kunstwerk 'de Nachtwas'
  • Bureaus
  • 7 mrt 2017 @ 10:42
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Etcetera heeft in opdracht van Essent een kunstwerk ontwikkeld: 'de Nachtwas'. Rembrandts iconische Nachtwacht is hierin opgebouwd uit 3900 kilo wasgoed. De street artists ‘Grafittinetwerk’ zijn voor hun meesterwerk 3 dagen bezig geweest om het via de Stichting Sympany verzamelde wasgoed te sorteren en uit te leggen in de NDSM-hal in Amsterdam-Noord.

De aanleiding om dit kunstwerk te maken, is volgens het bureau de introductie van ‘Altijd Daltarief’. Daarbij maakt Essent geen verschil meer tussen het dag- en nachttarief. Dick van der Lecq (Etcetera): 'Er is dus geen reden meer om ’s nachts de wasmachine te laten draaien omdat dit goedkoper zou zijn, iets wat circa 50% van de consumenten nog geregeld doet. Het fenomeen "nachtwas" kan daarmee symbolisch het museum in.'

De film wordt online ingezet sinds de start van de campagne op 6 maart. (PvWK)


Credits:

Opdrachtgever: Essent
Bureau: Etcetera
Creatie: Michiel Otting en Maarten Reynen
Campagne producer: Roel Grijspaardt
Strategie: Job Koopman
Business director: Danny van de Wetering
Artiesten: Grafittinetwerk
Productiemaatschappij: Vigics 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken