Havas Group UK stopt met adverteren bij Google
- Bureaus
- 22 mrt 2017 @ 11:44
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online advertisingMediabureauReclameBereik
- 22 mrt 2017 @ 11:44
- Jeroen Mirck
Havas Group UK staakt al zijn reclamebestedingen bij Google YouTube. Aanleiding is de positionering van advertenties van Havas-klanten naast 'dubieuze en onveilige content' op internet.
In een verklaring meldde Havas vrijdag: 'Havas Group U.K. has taken the decision on behalf of its U.K. clients, which include O2, Royal Mail, BBC, Dominos and Hyundai Kia, to pause all YouTube and Google Display Network (GDN) investment until further notice.'
Deze stopzetting van reclamegeld staat niet op zichzelf nu er door meer adverteerders kritisch wordt gekeken naar de digitale reclame-business. Zo openbaarden de ANA Papers structurele fraude met mediatarieven en is er twijfel over de betrouwbaarheid van online bereik.
Havas heeft deze beslissing genomen nadat gesprekken met Google op niets uit zijn gelopen, zo meldt The Guardian. De internetreus is volgens Havas 'unable to provide specific reassurances, policy and guarantees that their video or display content is classified either quickly enough or with the correct filters'.
Topman Martin Sorell van reclame-moloch WPP, meldt dat zijn bureauketen en de eigen mediatak GroupM vertrouwen hebben dat Google, Facebook en andere digitale partijen dezelfde verantwoordelijkheid hebben om de veiligheid van adverteerders en mediabureaus te garanderen. 'They cannot masquerade as technology companies, particularly when they place advertisements. GroupM, which has led or supported every industry initiative to raise standards in the digital media supply chain, is talking to the digital media owners at the highest levels to encourage them to find answers to these brand safety issues.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing