MassiveMusic maakt merkcampagne UBS met Joss Stone
- Bureaus
- 7 mrt 2017 @ 13:58
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mrt 2017 @ 13:58
- Redactie Bureaus
Bankgigant UBS heeft samen met Publicis London een wereldwijde merkcampagne gelanceerd waarin verschillende levensvragen die vrouwen zichzelf stellen centraal staan. De campagne valt samen met International Women’s Day 2017 op 8 maart.
In de campagne wordt de kracht van muziek gebruikt om de boodschap op de juiste manier te versterken. Muziekbureau MassiveMusic produceerde een nieuwe versie van Free Me, samen met zangeres Joss Stone.
De stijl van de film is gebaseerd op de algemene merkcampagne van de financiële dienstverlener, Life’s Questions, die vorig jaar verscheen. Deze campagne was tevens de lancering van de sonic identity voor UBS, ontwikkeld door MassiveMusic. Deze keer kreeg het muziekbureau de opdracht om een nummer te vinden dat de juiste emotionele context creëert voor de vragen die in de film gesteld worden, en tevens overeenstemt met de muziekstijl van het merk.
MassiveMusic kwam met het idee voor een herinterpretatie van Joss Stone's Free Me. Het door Stone geschreven nummer beantwoordt vragen uit de originele briefing.
Moos Lamerus, muziekproducent bij MassiveMusic: 'Het was geweldig om met Joss Stone en UBS samen te werken. Dit was tevens voor ons als muziekbureau de uitgelezen kans om de breedte van onze muziekservices te laten zien - van het vinden van nummers, artist handling tot muziekproductie.'
Joss Stone: 'Het team van MassiveMusic heeft hun huiswerk goed gedaan! Het is voor mij een aangename verrassing wanneer mensen de werkelijke betekenis van mijn liedjes kennen. Toen zij dit nummer voor deze campagne voorstelden, voelde dit meteen goed, het past perfect.'
De nieuwe merkcampagne van UBS is vanaf 6 maart over de hele wereld te zien op tv en digitale kanalen.
Credits:
Titel: UBS Brand Campaign IWD | Client: UBS | Advertising Agency: Publicis London | Executive Creative Director: Dave Monk | Creative Director: Richard Baynham | Copywriter: Helena Heras | Art Director: Madelien Scholten | Account: Sally Heiser / Matthew Rene | Media Buying Agency: Mediavest | Media Planner: Lenka Kretikova / Kieran Atkinson
Muziekcredits:
Muziekbureau: MassiveMusic | MassiveMusic Services: Music Activation & Sponsorship, Music Strategy & Intelligence, Creative Search & Licensing, Sonic Branding, Music Arrangement & Production | Song titel: Free Me | Artiest: Joss Stone | Writers: Jonathan Nicholas Shorten, Joss Stone | Music Sync: Rerecording of Free Me by Joss Stone | Sound engineer & mix: Jay Auborn | Post-productie: The Mill
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing