Morgan Freeman boegbeeld van Bavaria-merk Swinckels

Morgan Freeman boegbeeld van Bavaria-merk Swinckels
  • Bureaus
  • 8 mrt 2017 @ 10:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • EndorsementCommercialsMerkenCampagnes

'Luister naar je inner voice.' Dat is de boodschap van Morgan Freeman in de nieuwe campagne voor Swinckels’ (met apostrof), het 'superior pilsener' van Bavaria. Dit premium pils maakt na tien jaar de stap van horeca naar retail en wordt daarmee 'het meest verfijnde pils in het reguliere pilsener-segment'. De campagne is ontwikkeld door Dawn Amsterdam.

Met de ‘Inner voice’-campagne wordt Swinckels’ superior pilsener groots geïntroduceerd. De crossmediale campagne bestaat, naast de tv-commercial, uit outdoor- en online uitingen, een social media-campagne en activaties op de winkelvloer, in horeca en events. Naast Morgan Freeman slaat Swinckels’ de handen ineen met andere inspirerende personen die vertrouwen op hun inner voice: van artiesten en ondernemers tot chefkoks. De komende tijd delen zij hun defining moments via events, optredens en podcasts.

David Snellenberg, creative director van Dawn Amsterdam: 'Het is eigenlijk een nieuw media-idee. De "inner voices" van Swinckels is een editorial podcast-campagne waarin creatieve influencers hun diepste drijfveren delen op allerhande social kanalen en tijdens events. Voor de kick-off hebben we de beste stem ter wereld gevraagd: Morgan Freeman. Hij is voor ons de ultieme stem die generaties heeft geïnspireerd. Het combineren van massamediale impact met relevante content is volgens mij de grootste uitdaging van deze tijd. Zo vergroot je de impact.'

'Eerbetoon aan intuïtie'

Familiebedrijf Bavaria wordt al zeven generaties lang geleid door de familie Swinkels. Toen de zevende generatie het stokje overnam, brouwden zij als eerbetoon aan hun vaders een bijzonder bier: Swinckels’ superior pilsener. Ontstaan uit een eeuwenoude familietraditie en een heilig vertrouwen in eigen intuïtie. 

'We brouwen al generaties lang zoals wij denken, of beter nog, voelen dat het goed is. Los van conventies, overdreven marktdenken of de waan van de dag', vertelt global marketing manager Gijs Swinkels. 'Swinckels’ superior pilsener is een eerbetoon aan intuïtie. Onze inner voice. Met zijn unieke stemgeluid en sterke persoonlijkheid is Morgan Freeman de perfecte spokesperson om dit verhaal bij een breed publiek bekend te maken.'

Grootse introductie in retailkanaal

Met de ‘Inner voice’-campagne wordt Swinckels’ superior pilsener groots geïntroduceerd in het retailkanaal. Na tien jaar bouwen aan het premium merk in horeca - Swinckels’ is verkrijgbaar bij ruim 650 locaties waaronder 15 procent van de Nederlandse sterrenrestaurants - kunnen consumenten nu ook thuis genieten van het uitgesproken pilsener. Gijs Swinkels: “We zien dat er behoefte is aan premium pils met smaak. Swinckels’ is geen speciaalbier, maar wel een heel speciaal bier. Het meest verfijnde pils in het reguliere pilsener-segment met een onderscheidend, complex en verfrissend karakter. Een bijzonder pils voor een breed publiek. Met het onderscheidende en verfrissende karakter en de stijlvolle uitstraling maak je gewone momenten bijzonder.”

Swinckels’ wordt gebrouwen in Lieshout met zuiver mineraalwater uit eigen bron en gist dat exclusief voor de familie wordt gekweekt. De blend van Cascade hop uit de Amerikaanse Yakima-vallei en Polaris hop uit de Hallertau regio in Duitsland geven Swinckels’ zijn unieke karakter: licht kruidig en fruitig met een verfijnde bitter en een mooie, zachte afronding.

Swinckels’ is vanaf deze week verkrijgbaar bij supermarkten door heel Nederland in 6-packs voor een consumentenadviesprijs van (€ 5,99) en 15-packs (€ 13,99). Daarnaast is er een giftpack (3 flesjes inclusief glas) verkrijgbaar (€ 2,99). De stijlvolle en onderscheidende verpakkingen zijn te vinden in het pilsschap. 

Swinkels Family Breweries is de holdingmaatschappij van Bavaria N.V. en heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Ook werkt de brouwerij uit Lieshout nauw samen met trappistenbrouwerij de Koningshoeven en Brouwerij De Molen. Sinds 2015 produceert de brouwerij samen met 8.000 lokale aandeelhouders bier in Ethiopië, Habesha genaamd. Palm Belgium Craft Brewers is sinds mei 2016 onderdeel van Bavaria N.V. 

Credits 

Verantwoordelijk bij Bavaria: Gijs Swinkels, Laurie van Zeeland
Bureau: Dawn
Creatie: David Snellenberg en Ward Graumans
Strategie: Kees Kalk
Account: Machteld van Woensel Kooy-Maliepaard
Productiemaatschappij: Saskia Kok
Regisseur: Bram Schouw
DOP: Ruben Impens
Offline: Annelien van Wijnbergen
Online: Laurens Orij
Social media bureau: MEC/Wavemaker
Mediabureau: Mindshare
PR-bureau: NewsLab



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken