Nederland stuurt deze juryleden naar Cannes Lions

Nederland stuurt deze juryleden naar Cannes Lions
  • Bureaus
  • 18 apr 2017 @ 00:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CannesCreatieMakersAward

Orange Lions, de Nederlandse vertegenwoordiger van het reclamefestival in Cannes, heeft de namen bekendgemaakt van de vakgenoten die Nederland zullen vertegenwoordigen in de internationale jury's van het festival komende zomer.

Kerrie Finch, CEO van FinchFactor en verantwoordelijk voor Orange Lions: 'The Netherlands is represented with a total of eight country jurors, five awarding juries and three shortlist juries, comprised of 50% women. This is a significant increase from last year, where the festival had a record number of women on the jury across the board. Putting together balanced juries has been my personal goal from day one, a goal which is shared by Cannes Lions in their responsibility in determining the future path of creative communications.'

Zeven van de acht juryleden zijn inmiddels bevestigd:

  • Promo & Activation: Anneke Schogt, MD/Partner, IMA
  • Design: Mark van Iterson, Global Head of Design, Heineken International
  • Film: Elissa Singstock, Executive Producer, W+K Amsterdam
  • Film Craft: Saskia Kok, Executive Producer, Bonkers 
  • Innovation: Emmanuel Flores, Head of Tech, J. Walter Thompson
  • Cyber: Nathalie Peters, Head of Digital Transformations, IPG Mediabrands
  • Direct: Darre van Dijk, Chief Creative Officer, TBWA Worldwide

Het jurylid Media is nog niet bekend. Interesse? Mail dan naar kerrie@orange-lions.nl 

Aanpassing jurytraject

Cannes Lions heeft dit jaar veranderingen doorgevoerd in het jurytraject. De omvang van de jurypanels is teruggebracht met 92 leden. Verder wordt de eerste fase van het juryproces voor de Promo & Activation, Media and Direct Lions afgerond door een shortlist-jury.

Philip Thomas, Chief Executive van Cannes Lions: 'The standard of judging and quality of our juries is one of the major factors that contributes to the longstanding value of Cannes Lions. Upholding the value of the Lion is paramount.'  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken