Embassy of Dutch Creativity strikt 45 partijen

Embassy of Dutch Creativity strikt 45 partijen
  • Bureaus
  • 18 apr 2017 @ 09:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingCannesCreatieMakers

Voor de derde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens het Cannes Lions Festival hebben zich inmiddels 45 partijen aangemeld als ambassadeur of partner. De handelsmissie is vanuit Topteam Creatieve Industrie officieel aangemerkt als strategische beurs. In een centrale club aan het strand vinden gedurende de hele week bijeenkomsten, events en feesten plaats.

Het initiatief, waarmee zowel de Nederlandse als de internationale industrie bediend wordt, komt ook dit jaar door een bundeling van krachten van 5 organisaties: ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA. Een brede alliantie van ambassadeurs op het gebied van Nederlandse creativiteit vertegenwoordigt de Embassy of Dutch Creativity: van reclame, digital en design tot aan audio en film. Op de nieuwe locatie, Long Beach, haken ook bestaande events aan op het programma. Doordat Embassy of Dutch Creativity is aangemerkt als strategische beurs vanuit Topsector Creatieve Industrie is het mogelijk dit jaar nog meer impact te creëren.

De partijen die zich tot nu toe als ambassadeurs hebben aangemeld zijn: Achtung McGarryBowen, Addikt, Boomerang Agency, Born05, BSUR, Burst, Capitola, Circus Family, Code d'Azur, Czar, DDB & Tribal Amsterdam, DEPT, Dog and Pony, Energize, Kaliber, Mirabeau, New Amsterdam, Superhero Cheesecake, This Page, The Freeforce, WeFilm, Soundcircus en The Valley. Onder de partners zijn Adformatie, Amp, BNO, Buma Cultuur, Cake Film, Creative Holland, Emerce, Fonk Magazine, Gemeente Amsterdam, Lowres, Made.for.Digital, Marketing Tribune, Nederlandse Ambassade in Frankrijk, RA*W, Result, Society of Digital Agencies (SoDA), Tiny Riot en The Next Web (TNW). 

'Nederland heeft goede reputatie'

Dick Buschman (Achtung McGarryBowen): ‘Creativiteit uit Nederland heeft een uitstekende reputatie op het wereldtoneel. Het bundelen van de krachten in het initiatief van de Embassy tijdens het Cannes Festival is slim: het bevestigt op het internationale speelveld dat Nederland bruist van creatief talent en bovendien samenwerking hoog in het vaandel heeft staan.’

Jann de Waal (Topteam Creatieve Industrie / Creative Holland): ‘De Embassy of Dutch Creativity is een krachtig statement van de Nederlandse creatieve industrie. Een collectieve presentatie waarbinnen alle betrokken creatieve disciplines zich kunnen profileren. Dat is precies waar Creative Holland voor staat en wat we samen met de andere partners tijdens Cannes Lions willen bereiken.’

Ook deze editie heeft de Embassy of Dutch Creativity als missie om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. En om Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.

Er is nog beperkt ruimte voor participatie in het programma qua inhaken met events, als ambassadeur of partner als merk of organisatie. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Marieke Dekkers: mail@metmarieke.nl
 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken