Leffe met eerste Nederlandse campagne
- Bureaus
- 5 apr 2017 @ 16:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 5 apr 2017 @ 16:35
- Sjaak Hoogkamer
Met de allereerste Nederlandse merkcampagne positioneert het Belgische abdijbier zich als verrijking voor mensen die bewust kiezen voor het ervaren en genieten van kwaliteit en authenticiteit. De campagne is vanaf donderdag 6 april te zien op TV en wordt geladen met retail- en horeca activaties en een uitgebreide online campagne.
Leffe start deze week met haar eerste Nederlandse campagne rondom het gedachtegoed 'Vol Leven'. Hiermee worden volgens het biermerk genietmomenten gevierd én verrijkt met Leffe. Vol Leven wordt het komende jaar geladen met TV-commercials, retail- en horeca activaties en een uitgebreide online campagne. FCB Amsterdam is verantwoordelijk voor positionering, concept en productie.
Ode
De nieuwe payoff van Leffe – Vol Leven – staat centraal in de geïntegreerde campagne. De betekenis is tweeledig, volgens Leffe. Sjors van Drie, Sr. Brand Manager Leffe: ‘We willen mensen inspireren om persoonlijke genietmomenten ten volle te benutten, door te kiezen voor kwaliteit. Leffe draagt er op een smaakvolle manier aan bij om optimaal te genieten van jouw moment.’
Vol Leven slaat volgens Van Drie op het product, de rijke en volle smaak, levend gist, het brouwproces en op de rijke historie van het vroegere leven in de abdij tot aan het abdijbier wat het vandaag de dag is. Maar Vol Leven slaat ook op mensen die bewust kiezen voor een mooi en vol leven, gevuld met stijlvolle en authentieke producten en smaken die dit verrijken. Daarmee is Leffe er voor iedereen die van het leven geniet.
Rust
De campagne wordt afgetrapt met drie commercials waarin telkens iemand een moment voor zichzelf koestert en dat verrijkt met Leffe. Mensen met passie voor muziek, film of handwerk. En daarin is rust nemen heel belangrijk. ‘We hebben ervoor gekozen om een campagne te maken waarin rust, tijd en koesteren centraal staat. Zo valt de campagne direct op door de stilte, de verfijning van de producten en de smaak van Leffe, ‘ zegt Dimitri Hubregtse, Creative Lead FCB Amsterdam.
Leffe. Vol Leven. Vinyl from FCB Amsterdam on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing