ADCN, Creative Belgium en Persgroep organiseren Beach Quiz in Cannes

ADCN, Creative Belgium en Persgroep organiseren Beach Quiz in Cannes
  • Bureaus
  • 31 mei 2017 @ 10:15
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameEvenementCreatieCannes

Na twee edities van de Creative Battle in Cannes komen ADCN, Creative Belgium en De Persgroep met een nieuw event: De Cannes Lions Beach Quiz. Mixed teams van Belgen en Nederlanders strijden samen om de prijzen. Deze 'pubquiz op het strand' wordt gespeeld in een aantal speelronden, met verschillende formats en categorieën zoals creativiteit, media, Cannes Lions en België/Nederland.

Het event wordt gehouden tijdens het Cannes Lions-festival, op dinsdag 20 juni van 17.30 tot 20.00 uur bij Long Beach Plage aan La Croisette. De quiz wordt gemaakt door het creatieve team Bies Vermeulen en Sebastiaan Kenter (Bies & Sebas) en wordt gepresenteerd door Jeroom Snelders, van oorsprong illustrator en bekend als vast jurylid in het tv-programma De Slimste Mens ter Wereld. Alle Nederlanders en Belgen worden uitgenodigd om deel te nemen en na afloop een biertje te drinken met elkaar. Teams kunnen zich gratis registreren via Eventbrite

Thomas van Vessem, Manager Corporate Marketing bij de Persgroep Nederland, licht het nieuwe format toe: 'Cannes is voor de creatieve sector een mix van inhoud en plezier. De beach quiz heeft exact die mix. In een leuke setting elkaar de loef proberen af te steken, terwijl het wel over het vak gaat. Wij hebben er voor gekozen om minder op de nationale trots te zitten en meer naar verbinding en netwerk te gaan. Wij verwachten tot veel verrassende inzichten te komen en willen graag de samenwerking tussen media en creatie blijven stimuleren. Daarom zijn wij ook partner van ADCN.'

'Creatieven samenbrengen'

Ilse de Schutter, Head of Marcom B2B bij de Persgroep Advertising België: 'Iedereen bij De Persgroep Advertising zet sterk in op creativiteit. Wij willen aantonen dat wij creatieve campagnes van reclamebureaus met sterke content kunnen verrijken en samen groter kunnen maken.'

Isabel Van den Broeck, managing director van Creative Belgium: 'Het blijft mooi om tijdens het Cannes Lions festival de creatieven van ons land samen te brengen, en te verenigen met de Nederlandse collega's. Uiteindelijk komt er best wel grootse creativiteit uit onze kleine, lage landen. En die creativiteit mag ook eens ingezet worden voor een pub quiz. Wie weet leren wij nog wat van elkaar?' 

Dinesh Sonak, managing director van ADCN: 'Wij zijn benieuwd wie de slimste ‘creative minds’ van Nederland en België zijn. De quiz biedt light entertainment en smart creativity en de exchange met een andere cultuur stimuleert altijd creativiteit.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken