GroupM grote winnaar Amma's

GroupM grote winnaar Amma's
  • Bureaus
  • 24 mei 2017 @ 20:34
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauAwards

Er werden dit jaar in Theater Amsterdam 11 Amma's uitgereikt. De belangrijkste Amma - die voor Mediabureau van het Jaar - ging naar Mindshare. Het is de vijfde keer dat Mindshare deze prijs wint.

Doorgaans manifesteert de het Mediabureau van het Jaar zich ook andere categorieën, dat is dit jaar ook zo. Mindshare wint samen met ING en J. Walter Thompson de Amma voor Beste Mediastrategie.

Collega mediabureau MEC wint ook drie Amma's - in de categorieën Media-Adverteerder van het Jaar (Tele2), Beste Mediaperformance (ook met Tele2) en Beste Engagement-Strategie met STUKTV (Henkel).

Ander collega bureau Maxus+Helder wint de Amma voor Beste Gebruik van een Medium (Nierstichting).

Daarmee haalt GroupM 6 van de 11 prijzen binnen en is de mediabureaugroep van de Karperstraat in Amsterdam Zuid de Onbetwiste Grote Winnaar van de Amma's 2017.

Sanoma|SBS is media exploitant van het Jaar. Sanoma|SBS pakt nog een tweede Amma met Jelte van Echtelt, hij is de Mediavertegenwoordiger van het Jaar.

Starcom, TBWA\Neboko, Boomerang en Magneds winnen de Amma voor Beste Media Innovatie met de Heineken Biertegoed App.

De Hans du Chatinier-Prijs voor het beste onderzoek is voor Mediabrands Marketing Sciences.

Duncan Ward van Zenith is Mediatalent van het Jaar.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken