DDB & Tribal en de Persgroep lanceren campagne voor Topics

DDB & Tribal en de Persgroep lanceren campagne voor Topics
  • Bureaus
  • 19 mei 2017 @ 11:23
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsNieuwsmediaCommercials

DDB & Tribal en de Persgroep hebben een nieuwe campagne ontwikkeld voor Topics, de app die de content van alle 13 kwaliteitskranten van de Persgroep (wekelijks 15.000 nieuwe artikelen van 2000 journalisten) toegankelijk maakt voor alle abonnees.

Florianne Harmsen, marketingmanager van de Persgroep: 'Het bijzondere van Topics is niet alleen dat je als abonnee in één klap niet meer 1, maar 13 kranten hebt, maar vooral dat je binnen deze enorme hoeveelheid content heel makkelijk zelf onderwerpen kunt selecteren die jouw speciale interesse hebben. Daarmee is het aanbod van Topics niet alleen kwalitatief en omvangrijk, maar ook heel persoonlijk.'

Dit persoonlijke karakter vormt ook de basis voor de gekozen strategie. Krantenlezers zijn per definitie nieuwsgierige mensen, maar het aanbod van nieuws is te overweldigend. Hoe graag je ook zou willen, je kunt nooit alles volgen. Dat hoeft ook niet. Van veel dingen wil je helemaal niks weten. Topics stelt je in staat je eigen selectie te maken uit voor jou relevante en interessante nieuwsonderwerpen en zo bepaal je dus zelf waar je de diepte in wilt en waar je minder over te zien wilt krijgen. Zo volg je niet het nieuws meer, maar volg je je nieuwsgierigheid.In de tv-commercial wordt dit ook letterlijk zo gezegd.

Milo van der Meij, Business Director bij DDB & Tribal: 'We hebben bewust voor een manifest-achtige aanpak gekozen, omdat we Topics willen brengen als een serieuze toevoeging aan het nieuwslandschap. Topics is een online omgeving waar je zèlf aan de knoppen zit en vanuit verschillende invalshoeken alles te weten kan komen over de onderwerpen waar jíj nieuwsgierg maar bent.'

Naast televisie wordt de campagne gevoerd in print en in digitale media en gaat gepaard met een wervingsaanbod om Topics een maand lang gratis te proberen.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken