Essent en SuperHeroes lanceren Helemaal Zon
- Bureaus
- 5 mei 2017 @ 10:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaVideo
- 5 mei 2017 @ 10:05
- Redactie Bureaus
Essent lanceert een campagne die inspeelt op barrières rond de aanschaf van zonnepanelen. De campagne wordt online gedragen door onder andere een serie korte, 6-seconden video’s, inhakend op de nieuwe YouTube bumper strategie. Het is het eerste werk voor Essent van SuperHeroes Amsterdam sinds de pitch eind vorig jaar.
De basis voor de online-video strategie is een optelsom van argumenten, gebaseerd op klantinzichten. De aanschaf van zonnepanelen is voor veel mensen een proces van jaren. Wat is de investering? De terugverdientijd? Welke panelen passen er bij mijn situatie? Hoeveel passen er op mijn dak en wie is een betrouwbare installateur? Veel mensen stellen de overstap naar zonne-energie daarom uit.
De nieuwe campagne laat met snack-size digitale content zien hoe Essent alle mogelijke vragen en zorgen rond zonnepanelen wegneemt. De gevarieerde set 6 seconden bumpers is te zien op YouTube, Uitzendinggemist en Facebook. De bumpers worden bovendien aangevuld met een reeks gerelateerde banners en social ads.
Albert de Koning, Head of Marketing Formula Essent: 'Door slimme creatie en retargeting krijgen overwegers meerdere argumenten per dag te zien. Zo tellen de verschillende boodschappen bij elkaar op, richting conversie. Voor de verschillende thema’s zijn bovendien specifieke landingspagina’s ontwikkeld. Wat je argument ook is: wacht niet langer, dit is het moment om over te gaan op zonnepanelen.'
Rogier Vijverberg, Executive Creative Director SuperHeroes Amsterdam: 'We omarmen 6 seconden bumpers niet alleen omdat ze leiden tot minder reclame-irritatie. We geloven ook dat meer variatie leidt tot betere reclameherinnering en conversie.'
SuperHeroes werkt nauw samen met SearchResult, Mediacom en Etcetera. De ATL campagne is ontwikkeld door Etcetera.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing