InShared en DDB komen met pijnlijk eerlijke campagne

InShared en DDB komen met pijnlijk eerlijke campagne
  • Bureaus
  • 1 mei 2017 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingCommercialsCampagnesReclame

InShared, de eerste internetverzekeraar van Nederland, start met een nieuwe campagne waarin de belofte dat het bedrijf ‘gek is op eerlijk’ op een voelbaar pijnlijke manier centraal staat.

In één van de commercials heeft een medewerkster van InShared ter gelegenheid van haar verjaardag op kantoor getrakteerd op een zelfgebakken taart. Haar collega’s nemen er een hap van, waarna er één meteen zegt: ‘Zeg, die taart van jou is niet te hachelen!' Alle collega’s spugen hun taart weer uit.

In plaats van teleurgesteld te zijn, reageert de jarige monter: ‘Nou, dank je voor de feedback.’ De afsluiting (‘bij InShared zijn we gek op eerlijk’) is aanleiding om voorbeelden centraal te stellen van hoe eerlijk InShared verzekeren maakt. Zoals het feit dat InShared eventuele overwinst niet in eigen zak steekt, maar uitkeert aan haar klanten.

InShared scherpt positionering aan

Fleur Dujardin, CEO van InShared: De campagne is een aanscherping van de unieke positionering van InShared. We wilden ‘forward naar onze roots’, en de kerngedachte van eerlijkheid nog duidelijker communiceren. We hebben met DDB & Tribal Amsterdam niet alleen een nieuwe reclamecampagne ontwikkeld, maar ook een uitgebreid intern programma, waarbij al onze medewerkers meedenken over scherpere manieren om eerlijk te zijn naar onze klanten.’

Ivo Roefs, co-CEO van DDB & Tribal Amsterdam: ‘Wij waren ontzettend blij met de vraag van InShared om niet alleen de externe communicatie, maar ook het interne traject te begeleiden. Dat zouden meer adverteerders moeten doen. Een propositie wordt immers pas echt geloofwaardig wanneer ze door het hele bedrijf gedragen wordt, vanuit één centrale gedachte.’

Het thema van de campagne, die van start is gegaan op 30 april (de internationale dag van de eerlijkheid), is hetzelfde als sinds de introductie: ‘InShared. We all benefit.’ Er is trouwens wel iets veranderd: het bedrijf is sinds vorig jaar 100% dochter van Achmea. Onder leiding van Dujardin wordt de eigen ambitieuze groeistrategie voortgezet. DDB & Tribal Amsterdam is al sinds de introductie het bureau van InShared.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken