Ngage Media maakt augmented reality campagne voor Defensie

Ngage Media maakt augmented reality campagne voor Defensie
  • Bureaus
  • 12 mei 2017 @ 14:32
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Outdoor

Ngage Media gaat voor de nieuwe campagne van het Ministerie van Defensie aan de slag met augmented reality. Voor het eerst zet de digitaal media-exploitant deze vorm van interactieve content in voor een commerciële campagne.

Om passanten te verwonderen en laagdrempelig impact toe te voegen aan de campagne van Defensie, draait de augmented reality campagnespot op de grote digitale schermen op Utrecht Hoog Catharijne en Amsterdam Zuid-WTC.

Door een virtuele laag over de werkelijkheid heen te leggen wordt er een spectaculaire schijnwerkelijkheid op de schermen weergegeven. De voorbijganger blijkt bij het passeren van het scherm integraal onderdeel van de campagne en wordt op creatieve wijze verrast door gevechtsvliegtuigen en helikopters die in de rondte vliegen.

De creatieve invulling van de campagne is tot stand gekomen door een intensieve samenwerking tussen het Ministerie van Defensie, mediabureau Initiative, Steam en Ngage Media.

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken