Schaal+ strikt ABN Amro, Nuon Duxxie en NBD Biblion

Schaal+ strikt ABN Amro, Nuon Duxxie en NBD Biblion
  • Bureaus
  • 11 mei 2017 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingNieuwkomersHR

De tweede lichting digitale marketingtalenten is van start gegaan met het Digital Talent Development Programma van Schaal+. Naast een uitbreiding van talenten, breidt ook het aantal opdrachtgevers uit: ABN Amro, Nuon, Duxxie en NBD Biblion verbinden zich vanaf deze maand als nieuwe opdrachtgever aan Schaal+. Ook Jumbo en Interpolis, die al sinds de start van het programma betrokken zijn, nemen opnieuw een digitaal marketing talent op in hun organisatie.

Voorafgaand aan de start van het programma volgden zeven nieuwe digitale talenten twee weken lang een intensieve introductieperiode met trainingen over SEO, Google Analytics, projectmanagement, presentatievaardigheden, agile marketing en contentmarketing. Door te werken aan hun competenties, vaardigheden en (basis)kennis over digitale marketing, zijn de talenten klaargestoomd om te starten bij hun opdrachtgevers. Gedurende 18 maanden worden zij vanuit een dienstverband bij Schaal+ begeleid in hun ontwikkeling als T-shaped marketeer, waarvan vier dagen per week bij de opdrachtgevers.

Rik de Boer, directeur en initiatiefnemer Schaal+: 'Met het programma spelen we in op een groeiende behoefte aan jong talent met actuele digitale marketingkennis en de juiste set aan competenties en vaardigheden. Hiermee helpen we organisaties voorop te lopen in de digitale transformatie door te investeren in hun eigen digitale DNA.'

'Digitale skills steeds belangrijker'

Maarten Smit, Product Owner Digital Channels & Innovation van ABN Amro: 'Bij ons zijn digitale kennis en skills steeds belangrijker. Het vinden van talent met relevante ervaring in digital is lastig. Bij Schaal+ zien we een mogelijkheid om jong talent aan te trekken, waarbij ze naast hun werk gevoed worden met trainingen voor de juiste digitale skills. Het voordeel is dat beide partijen 9 maanden kunnen aftasten of ze bij elkaar passen.'

Jorissa Neutelings, Director Digital Development van Nuon: 'Jonge, digital savvy mensen zijn een verrijking voor je bedrijf. Zij denken en kijken anders en alleen dat al is winst. SCHAAL+ biedt voor ons een mooie combi tussen jong maar onder gedegen vleugels van een ervaren begeleider en een uitstekend opleidingsprogramma.'

Paskal van Lomm, Directeur Digital (Duxxie): “Ik wist dat SchaalX al jaren een volwassen speler was op het gebied van online professionals. Ook was ik al op de hoogte van het initiatief om SCHAAL+ te starten. Ik geloof echt in programma’s die een combinatie zijn van werk en opleiding, omdat zij goed aansluiten bij de wensen van zowel bedrijven als starters.”

Nina Nannini, Adjunct Directeur (NBD Biblion): “NBD Biblion wil heel graag haar dienstverlening sneller, actueler, completer, flexibeler en goedkoper organiseren. Door een jong digitaal talent binnen te halen, willen we het team dat hieraan werkt met deze missie een boost geven. We willen graag in een hoog tempo de communicatie en de samenwerking met klanten verbeteren. Door het team uit te breiden met nieuwe skills en digitaal talent kunnen we meer impact hebben.”

De talenten delen komende maanden hun ervaringen via Schaalplus.nl. De talenten op een rij (v.l.n.r. op de foto): Anh Dinh, Gabriela van der Hel, Deborah de Jager, Kevin Regtop, Arnoud Roorda, Ingeborg Donker en Laura Doggen.

SCHAAL+ is een initiatief van werving- en selectiebureau SchaalX. Het Digital Talent Development programma biedt recent afgestudeerde hbo’ers en wo’ers een combinatie van werken en masterclasses in digital marketing. In een periode van 1,5 jaar werken de talenten voor verschillende opdrachtgevers gedurende vier dagen per week aan digital marketing vraagstukken. Een dag per week krijgen zij masterclasses van gerenommeerde bureaus over relevante online marketing onderwerpen en wordt aandacht besteed aan de juiste vaardigheden en competenties om de digitalisering te begeleiden en om te gaan met de snelheid en toenemende complexiteit.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken