Specsavers kiest na pitch voor Het PR Bureau
- Bureaus
- 16 mei 2017 @ 10:10
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- PRCommunicatiePromotieMarketing
- 16 mei 2017 @ 10:10
- Redactie MarketingTribune
Specsavers kiest na een intensieve pitchronde voor Het PR Bureau. Het Amsterdamse bureau gaat voor het familiebedrijf aan de slag met het verder ontwikkelen van het merk via corporate, consumer- en lifestyle-PR.
Wieteke van Hunnik, Head of PR & Communications bij Specsavers over de keuze voor Het PR Bureau: 'Specsavers behoort momenteel tot de grootste spelers in de Nederlandse optiek- en audicienmarkt. Zo komt één op de vier in Nederland verkochte brillen en hoortoestellen bij ons vandaan. Kwalitatieve en betaalbare oog- en hoorzorg wordt steeds belangrijker voor de consument. We zijn daarom continu bezig met het verder uitbouwen van onze positie als toegankelijke oog- en hoorzorg specialist. Daarvoor zijn wij op zoek gegaan naar een bureau dat deze doelstelling met PR kan ondersteunen. Wij zijn ervan overtuigd dat de strategische en creatieve aanpak van Het PR Bureau gaat bijdragen aan het behalen van onze groeiambities en het verder ontwikkelen van ons merk.'
Vivijan Steenhuis, accountverantwoordelijke voor Specsavers bij Het PR Bureau: 'We verheugen ons op de samenwerking met Specsavers. Een internationale speler met een bijzondere historie en snelst groeiend in de Nederlandse markt. In de pitch hebben we de kracht van ons bureau laten zien: de combinatie van jarenlange marketing en corporate PR ervaring die we combineren met de vaardigheden van een creatief bureau. We gaan nu vol enthousiasme aan de slag om van Specsavers een nog sterker merk te maken.'
Specsavers focust ook op hoorzorg
Specsavers is een snelgroeiende retailketen die 125 oog- en hoorzorgwinkels in Nederland exploiteert. De winkels worden gerund op joint-venture basis onder leiding van lokale winkelpartners. Het van oorsprong Britse familiebedrijf is sinds 1997 in Nederland actief en heeft als missie om kwalitatief hoogwaardige én betaalbare oog- en hoorzorg voor iedereen toegankelijk te maken. Specsavers Nederland boekte in 2015/2016 een omzet van ruim € 127 miljoen.
Specsavers wil de komende jaren een steeds prominentere rol spelen in de markt van eerstelijns oog-en hoorzorg en haar positie verder versterken. De retailketen is de grootste opleider van gediplomeerde opticiens in Nederland. Aan nagenoeg elke vestiging is een bij de Stichting Audicien (StAr) geregistreerde triage audicien verbonden, waarmee kwaliteit van dienstverlening en bedrijfsinrichting is gewaarborgd.
Het PR Bureau is sinds 2005 gespecialiseerd in marketing, corporate en crisis PR. Als ‘connecting agency’ met circa 25 vaste medewerkers heeft het bureau de ambitie om mensen en organisaties over de hele wereld met elkaar te verbinden door betekenisvolle verhalen te bedenken, groot te maken en te verspreiden. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer Vodafone, Naturalicious, SCA, W Amsterdam, SFX Entertainment, ICS, Bijenkorf, Hays en Spotify.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing