Susan Smit in campagne van NS International
- Bureaus
- 18 mei 2017 @ 09:08
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ContentStorytellingCampagnesMerken
- 18 mei 2017 @ 09:08
- Redactie Bureaus
Het reizen met de trein is een romantische aangelegenheid. NS International probeert dat gevoel extra te benadrukken in de nieuwe campagne 'Retour', waarin schrijfster Susan Smit ons meeneemt op een sprookjesachtige reis. Initiative Tomorrow tekende voor de campagne.
In de film ziet de kijker Susan Smit op haar weg terug van een weekendtrip Parijs waar ze nieuwe inspiratie voor haar boek heeft opgedaan. Aan de hand van haar verse herinneringen worden we meegenomen door de stad. De sferische beelden verlengen en onderstrepen het reisgevoel dat niet ophoudt bij het vertrek uit Parijs.
Joey Hullegie, Creative Director bij Initiative Tomorrow: 'We laten met Retour mensen zien die op de terugreis nagenieten van een ervaring in één van de NSI-bestemmingen. Dit levert een sterke, maar natuurlijke branding van de film en laat zien dat de trein integraal onderdeel is van de reiservaring in plaats van een logistieke vervoerder.'
Samenwerking met Margriet
Naast video’s is er ook een samenwerking met Margriet opgezet waarbij geselecteerde steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie is nieuw voor NSI en is bedoeld om extra verdieping en ondersteuning aan de retourcampagne te geven.
Jose Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'Wij vonden het belangrijk om alle voordelen van het treinreizen te laten zien, zoals het comfort en de ontspanning. Dat is soms lastig te combineren met inspiratie, maar met de “Retour”-films hebben we een mooie vorm gevonden.'
De Retour-campagne zal vanaf 18 mei publiekelijk te zien zijn. Na Parijs zullen andere Europese bestemmingen volgen met bijpassende karakters.
Credits
Klant: NS International (Jose Hofman, Melanie Baas)
Bureau: Initiative Tomorrow
Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg
Agency producer: Anouk Dohmen
Productiemaatschappij: Dare Creative
Regisseur: Martijn Smits
Producer: Tamara Planken
DOP: Jorrit Garretsen
Edit: Marco Dol
Grading: Tussen Kadijken 2 - Cuts & Color
Audio-postproductie: Amp.Amsterdam
Music search & licensing: Amp.Amsterdam
Media: Dean Koekebakker, Erik Rothengatter
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing