Verdienmodel van Marktkunde: 'Pay What You Want'
- Bureaus
- 2 mei 2017 @ 10:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameVerdienmodellenStrategieZakelijk
- 2 mei 2017 @ 10:48
- Redactie Bureaus
Reclamebureau Marktkunde hanteert vanaf mei een voor de reclamewereld gedurfd bedrijfsmodel: ‘Pay What You Want’. Het bureau geeft daarmee gehoor aan de nieuwe werkelijkheid voor reclamemakers waarbij alles draait om creativiteit, effectiviteit en vertrouwen. Maar kan het ook uit?
In een tijd van wantrouwen, achterdocht en polarisatie zoeken mensen naar bedrijven en merken die authentiek, transparant en betekenisvol zijn. Die vanuit een maatschappelijke gedachte kunnen inspelen op de vraag naar co-creatie en innovatie. Een traditioneel hiërarchisch bureaumodel op basis van uurtje-factuurtje botst daarmee.
Bij Marktkunde draait het om 'creativiteit, een inspirationele cultuur en wederzijds vertrouwen', aldus het bureau. Om excelleren vanuit een duurzame visie en het bieden van innovatieve oplossingen waar de klant echt wat aan heeft. En, waarvoor hij zelf bepaalt wat hij betaalt.
'Nee, we zijn niet gek!'
'Waarom zou je betalen voor iets dat compleet niet aansluit of niet het gewenste effect heeft?' vraagt Martkunde-oprichter Richard Rademaker de Ridder zich hardop af. 'Nee, we zijn niet gek. Wij vertrouwen erop dat als een opdrachtgever blij is met ons creatieve werk, hij ons daarvoor ook waardeert en ons passend betaalt. Dat is toch heel normaal?'
Bij Marktkunde 'geen ego’s, drang naar reclameprijzen of geld als uitgangspunt', aldus Rademaker de Ridder. 'Bij ons staan ‘common-ground’, enthousiasme, daadkracht en een evenwichtig verdienmodel centraal. Dat trekt ook creatief toptalent aan dat niet meer voor de traditionele bureaus wil werken. Wij werken met hybride specialisten die onze mentaliteit begrijpen en daar deel van willen uitmaken zonder dat zij belemmerd worden door remmende aspecten als managementlagen, budgetten en stroperige processen.'
Wat is een eerlijke prijs?
Marktkunde wil graag werken voor bedrijven die dit begrijpen en zelf ook willen uitdragen. 'Vanuit wederkerigheid, openheid en vertrouwen werken wij graag samen met hen om op een innovatieve en effectieve wijze het merk of product verder onder de aandacht te brengen en groei te realiseren.'
Het draait Marktkunde om een eerlijke prijs. 'De opdrachtgever is daarin bepalend en dat kan bijvoorbeeld zijn afhankelijk van het uiteindelijke succes, verkoop of omzet gerelateerd, een vast budget of alleen betalen voor het idee of op basis van royalty’s. Maar bijvoorbeeld ook door het vormen van creatieve coalities of in sommige gevallen een aandeel in het bedrijf.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing