Decathlon maakt tv-debuut met XXS Amsterdam
- Bureaus
- 26 mei 2017 @ 08:38
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 26 mei 2017 @ 08:38
- Redactie Bureaus
Decathlon gaat voor het eerst in Nederland op televisie adverteren met een commercial voor de Easybreath, het snorkelmasker waarmee je onder water net zo makkelijk ademt als boven water.
Decathlon maakt er een sport van om producten te innoveren en daarmee sporten nog toegankelijker te maken. XXS Amsterdam ontwikkelde een commercial, waarin een jongen de wereld onder water heeft ontdekt. En dan niet de visjes in zee. Snorkelen in het zwembad op de camping vindt hij, om begrijpelijke redenen, veel fascinerender.
Daan Zijderveld, digital director bij Decathlon: 'Nog lang niet iedereen in Nederland is bekend met Decathlon. We wilden dat de eerste commercial voor Decathlon er één zou zijn, die meteen de toon zet. Een commercial waar je vrolijk van wordt, maar met een vette knipoog. Het mooie van deze film is dat een grappig jochie én het snorkelmasker de hoofdrol spelen. En dat het precies zegt waarom je dat masker wil hebben: lekker kijken, lekker ademen.'
Eerder ontwikkelde XXS Amsterdam voor Decathlon een campagne die nog steeds wordt ingezet bij de opening van nieuwe winkels.
Credits
Klant: Decathlon | verantwoordelijk bij klant: Daan Zijderveld, Patrick van Biezen | Bureau: XXS Amsterdam | Concept: Saskia Meijer en René Verhagen | Creatieve Directie: John de Vries en René Verbong | Agency Producer: Robbert Boom | Account: Robbert-Coen Koreman, Annika Timmer | Klant: Decathlon, Daan Zijderveld, Patrick van Biezen | Regie: Jeroen Houben | DOP: Noel Schoolderman | Editor: Rens Lelieveld (XXS Amsterdam) | Muziek: Peter Horwitz (XXS Amsterdam) | Productie: NewAms
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing