Yellow Pencil voor VR-project Enter Sandbox van Audi

Yellow Pencil voor VR-project Enter Sandbox van Audi
  • Bureaus
  • 1 mei 2017 @ 09:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieAwardVirtual RealityCampagnesInnovatie

Nederlands succes op het prestigieuze D&AD Festival. In totaal won ons land vijftien prijzen, waaronder een Yellow Pencil voor productiebureau MediaMonks dat samen met het Zweedse creatieve bureau POL het VR-project ‘Enter Sandbox’ maakte voor Audi. Er gingen vijf awards naar J. Walter Thompson Amsterdam voor de al vaker bekroonde case ‘The Next Rembrandt’.In totaal werden er 733 Pencils uitgereikt, waaronder 62 ‘Yellow Pencils’ voor het beste creatieve werk.

‘Enter Sandbox’ won in de categorie ‘Branded Content & Entertainment (Immersive)’. De VR-installatie geeft klanten de mogelijkheid om een testrit te maken in de nieuwe Audi Q5, op hun eigen ontworpen racebaan gemaakt van zand. Een camera met dieptesensor scant de ‘customised’ racebaan nauwkeurig, waarna korte lichtflitsen door middel van meer dan 200.000 meetpunten een virtuele wereld creëren. De grootte van de sprongen en de uitdaging van de racebaan worden bepaald door de zelf ontworpen bochten in het parcours.

Na de lancering van de ‘Enter Sandbox’ campagne rapporteerden Audi-dealers een stijging van 57% in bezoekers tijdens de tourdata van ‘The Sandbox’, met als resultaat dat de Audi Q5 het bestverkochte model is in Noorwegen tot nu toe.

Houten Pencil voor Unicef

Samen met 180LA is MediaMonks ook bekroond met de ‘Wooden Pencil’ voor het Unicef-project 'Unfairy Tales' in de categorie ‘Creativity for Good’. 'We vinden het fantastisch dat we twee Pencils hebben gewonnen dit jaar en dat een daarvan de ‘Yellow Pencil’ is maakt het des te meer bijzonder. Om het beste creatieve werk te eren verhoogt D&AD de standaarden elk jaar en we zijn erg trots dat we daar nu deel uit van mogen maken', zegt Jon Biggs, creative director van MediaMonks.

Voor J. Walter Thompson Amsterdam lijkt het winnen van prijzen niet te gaan vervelen. Vijf van de vijftien Nederlandse pennetjes ging naar de veelgeroemde ING-case. 

De D&AD vertegenwoordigt sinds 1962 alleen het beste in design en advertising en nomineert alleen het meest uitmuntende werk per categorie, wat soms resulteert in slechts een genomineerde. Het winnen van een ‘Pencil’ blijft het hoogtepunt van vele carrières en het bekroonde werk wordt gezien als mijlpaal en een voorbeeld voor anderen om naar dezelfde hoge standaarden te streven.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken