ZenithOptimedia wordt Zenith en lanceert nieuwe mondiale visie en merkidentiteit
- Bureaus
- 12 mei 2017 @ 10:02
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediabureauMediastrategie
- 12 mei 2017 @ 10:02
- Redactie Bureaus
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk. Hiermee verdwijnt de naam ZenithOptimedia van de Nederlandse markt en wordt ook hier vervangen door Zenith.
Onder leiding van Vittorio Bonori, de Global Brand President van Zenith is dit de belangrijkste ontwikkeling voor het netwerk sinds het zich in 2002 positioneerde als The ROI Agency. Voortbouwend op deze unieke positionering heeft Zenith een nieuwe propositie opgezet, die het netwerk in staat stelt het voortouw te nemen in marketingtransformatie om zo winstgevende groei voor klanten te realiseren.
De ‘ROI+’ benadering is opgezet om zakelijke uitdagingen op te lossen met geavanceerde communicatiemodellen. Deze benadering biedt de klant drie belangrijke voordelen: Allereerst worden ‘upstream’-strategieën geformuleerd die betere ROI leveren door middel van bedrijfs-transformatie. Ten tweede ligt de focus op de gehele consumer journey, om zo gepersonaliseerde communicatie op schaal te ontwerpen. En ten derde wordt met de nieuwe benadering ‘downstream’-efficiency gemaximaliseerd door toonaangevende automatisering, zoals bijvoorbeeld 'Machine Learning'.
De benadering wordt zichtbaar gemaakt door een complete rebranding van het bureau. Voortbouwend op de positionering als The ROI Agency heeft Zenith zich een nieuwe mantra aangemeten: 'Wij mixen data, technologie met briljante specialisten om nieuwe mogelijkheden te ontdekken, complexe uitdagingen op te lossen en zo groei te realiseren voor onze klanten'.
Voor de propositie van het bureau is het Zenith logo ook opnieuw vormgegeven. Het is nu zichtbaar als een frame, waarbij nieuwe kleuren, lettertypen en beeldmateriaal de verandering ondersteunen. Bij elkaar zet dit voor alle brandassets van Zenith over de hele wereld een stralende en unieke toon.
Marc Verschoor, COO van Zenith Nederland: 'Wij hebben een duidelijke visie op het realiseren van groei voor onze klanten. Deze visie vereist een nieuwe manier van werken die technologie koppelt aan inventiviteit. Ik ben ervan overtuigd dat wij met onze nieuwe propositie en merkidentiteit, ontstaan vanuit onze kenmerkende ROI-positionering, ons nog duidelijker van de concurrentie zullen onderscheiden.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing