ZenithOptimedia wordt Zenith en lanceert nieuwe mondiale visie en merkidentiteit

ZenithOptimedia wordt Zenith en lanceert nieuwe mondiale visie en merkidentiteit
  • Bureaus
  • 12 mei 2017 @ 10:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauMediastrategie

Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk. Hiermee verdwijnt de naam ZenithOptimedia van de Nederlandse markt en wordt ook hier vervangen door Zenith.

Onder leiding van Vittorio Bonori, de Global Brand President van Zenith is dit de belangrijkste ontwikkeling voor het netwerk sinds het zich in 2002 positioneerde als The ROI Agency. Voortbouwend op deze unieke positionering heeft Zenith een nieuwe propositie opgezet, die het netwerk in staat stelt het voortouw te nemen in marketingtransformatie om zo winstgevende groei voor klanten te realiseren.

De ‘ROI+’ benadering is opgezet om zakelijke uitdagingen op te lossen met geavanceerde communicatiemodellen. Deze benadering biedt de klant drie belangrijke voordelen: Allereerst worden ‘upstream’-strategieën geformuleerd die betere ROI leveren door middel van bedrijfs-transformatie. Ten tweede ligt de focus op de gehele consumer journey, om zo gepersonaliseerde communicatie op schaal te ontwerpen. En ten derde wordt met de nieuwe benadering ‘downstream’-efficiency gemaximaliseerd door toonaangevende automatisering, zoals bijvoorbeeld 'Machine Learning'.

De benadering wordt zichtbaar gemaakt door een complete rebranding van het bureau. Voortbouwend op de positionering als The ROI Agency heeft Zenith zich een nieuwe mantra aangemeten: 'Wij mixen data, technologie met briljante specialisten om nieuwe mogelijkheden te ontdekken, complexe uitdagingen op te lossen en zo groei te realiseren voor onze klanten'.

Voor de propositie van het bureau is het Zenith logo ook opnieuw vormgegeven. Het is nu zichtbaar als een frame, waarbij nieuwe kleuren, lettertypen en beeldmateriaal de verandering ondersteunen. Bij elkaar zet dit voor alle brandassets van Zenith over de hele wereld een stralende en unieke toon.

Marc Verschoor, COO van Zenith Nederland: 'Wij hebben een duidelijke visie op het realiseren van groei voor onze klanten. Deze visie vereist een nieuwe manier van werken die technologie koppelt aan inventiviteit. Ik ben ervan overtuigd dat wij met onze nieuwe propositie en merkidentiteit, ontstaan vanuit onze kenmerkende ROI-positionering, ons nog duidelijker van de concurrentie zullen onderscheiden.'

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken