Ambassadors onder Canadese leiding naar Herengracht

Ambassadors onder Canadese leiding naar Herengracht
  • Bureaus
  • 14 jun 2017 @ 12:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentStorytellingFilmCreatie

Ambassadors heeft een nieuwe managing director: de Canadese Heidi Baltzer. Bovendien opent het productiebedrijf een ‘boutique’ vestiging aan de Herengracht. Met deze wijzigingen richt Ambassadors zich op de internationale creatieve industrie in Amsterdam en daarbuiten. Baltzers jarenlange ervaring als producer in New York zal die uitgezette koers nog meer vaart geven.

Ambassadors komt onder leiding te staan van de Canadese Heidi Baltzer. Deze nieuwe managing director wil het energieke tempo van New York naar onze hoofdstad brengen. 'Amsterdam heeft me altijd geïnspireerd, er is zoveel creatief talent te vinden in de reclamewereld, design, kunst of architectuur. De stad is een samensmelting van culturen en ideeën. Daarbovenop zorgt de aanwezigheid van internationale bedrijven voor een unieke dynamiek. Ik vind het geweldig dat ik de twee werelden bij elkaar kan brengen en zo de kans krijg om creatieve vernieuwing én verbinding in een alsmaar internationale wordende wereld te stimuleren.'

Als creative production studio is Ambassadors een voorloper op het gebied van ambacht in filmcreatie en productie. De dynamiek van Ambassadors zit in de verschillende specialismen die verzameld zijn onder één dak. De taal van motion graphics, visual effects, sound, music en VR liggen hen in de vingers met projecten voor Strongbow, Nissan, Asics, Tele2, Exact en UNStudios. Ook de geanimeerde film ‘Gewoontedier’ voor ASN Bank wordt nationaal en internationaal geprezen, met gouden overwinningen bij de ADCN, European Design Awards, Londense Creativepool en platinum bij de Maleisische Muse Awards. Aan ambitie bij Ambassadors duidelijk geen tekort, al niet sinds de oprichting 10 jaar geleden.

Horizon verbreden

De internationale creatieve industrie laat zich steeds vaker inspireren door de stad Amsterdam, met een grote voorkeur voor de grachten. Deze stijgende vraag is ook Ambassadors niet ontgaan. Ton Habraken, mede-oprichter en Visual Effects Director van Ambassadors: 'We zijn altijd op zoek naar uitdagingen en willen onze horizon verbreden. Dat doe je niet door stil te blijven zitten. We nemen hierbij graag het voortouw, zoals we tien jaar geleden ook de eerste waren die onder één dak meerdere craft disciplines gingen combineren. En dat gaan we nu meer internationaal toepassen. De tijd is er ook rijp voor: de vraag naar kwalitatieve, creatieve content neemt onder invloed van nieuwe technologie alleen maar toe. Iedereen wil spannender bewegend beeld.'

Het stimuleren van innovatie en aanboren van meer creativiteit is de grote drijfveer van deze tweede locatie. Halbo van der Klaauw, mede-oprichter en managing director van Ambassadors: 'We willen nieuwe klanten op onze locatie aan de Herengracht de ziel en grandeur van Amsterdam meegeven. Binnen vinden ze een huiselijke en creatieve sfeer, wat de juiste basis vormt voor onze sterke teams die met elkaar samenwerken als één familie. Dat is kenmerkend voor Ambassadors en willen we internationale creatieve industrie bieden. Wij zijn ervan overtuigd dat daaruit het beste, meest vernieuwende werk ontstaat.'

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken