Creatief directeur Marcel Hartog partner bij Joe Public

Creatief directeur Marcel Hartog partner bij Joe Public
  • Bureaus
  • 14 jun 2017 @ 11:38
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • ReclamePersonalia

Joe Public Take-Away Advertising versterkt de creatieve leiding met een van de meest bekroonde creatieven van Nederland, Marcel Hartog. Hij stapt over van J. Walter Thompson waar hij Executive Creative Director van het bureau was samen met Bas Korsten. De reden voor zijn overstap is met name het ondernemerschap dat hij wil ervaren bij het nu 5,5 jaar jonge bureau. Hartog zal bij Joe Public plaatsnemen in het management dat verder gevormd word door Jolies van Rijn (CSD) en oprichters Jeroen van Eck (Strategy Director) en Antoine Houtsma (Creative Director).

Hartog zegt over zijn opmerkelijke overstap: ‘In de twee jaar bij J. Walter Thompson heeft het bureau alles gewonnen wat er maar te winnen valt, ik ben blij dat van dichtbij te hebben meegemaakt. De overstap naar Joe Public maak ik dan ook zeker niet uit onvrede. Ik kan partner worden bij een bijzonder bureau dat de reclamewereld toch een beetje heeft veranderd met hun Take-Away Advertising formule en niet-pitch beleid.’

Oorlogssterkte

Antoine Houtsma over de komst van Hartog: ‘Joe Public groeit jaar in jaar uit, dit jaar zelfs met 50%. Met de komst van Marcel kunnen we dit niet alleen opvangen maar zijn we ook weer op oorlogssterkte voor nieuwe klanten. Ik wil niet zeggen dat we met zijn komst een stap naar volwassenheid maken, want die hebben we wel al gezet. Maar we zetten vooral een stap naar een bureau met meerdere smaken. Neem zijn bekroonde werk voor ALS en het Mauritshuis of de film met de ING hesjes, dat is toch weer heel ander werk dan wat wij maken voor OHRA of GAMMA maar wel weer in de lijn van onze Valentijns kus voor PostNL.’

Joe Public Take-Away Advertising is in de eerste 5 jaar van haar bestaan 3x genomineerd voor Bureau van het Jaar. Vaste klanten van het bureau zijn onder meer OHRA, GAMMA, TOTO, CDA, Fietsenwinkel.nl, Vrumona en Unilever. Het bureau doet met Joe Public Shoot inmiddels bijna 75% van alle tv- en online producties in huis.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken