KLM feliciteert geslaagden op ludieke wijze

KLM feliciteert geslaagden op ludieke wijze
  • Bureaus
  • 2 jun 2017 @ 17:09
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

NEEW ontwikkelt ‘KLM’s Geslaagde Actie’; vliegtickets verstoppen in de uitgehangen schooltassen van geslaagde middelbare scholieren. Nederlands grootste luchtvaartmaatschappij speelt in op de traditie van het uithangen van de tas aan de vlag. Maar liefst vijf keer twee wereldtickets worden in de schooltassen verstopt en tien keer twee Europa-tickets. De vliegbestemmingen mogen de winnaars zelf kiezen.

Wanneer je geslaagd bent voor je eindexamen wil je maar één ding: van je vrijheid genieten en de wereld zien. Daarom trekt KLM in de vroege ochtend van 16 juni door Nederland om deze droom voor een aantal gelukkige geslaagden werkelijkheid te maken. De actie is door NEEW ontwikkeld. Daphne Koenen: ‘Het leek ons altijd al leuk om iets te doen met dit gekke gebruik rondom het slagen. We zagen de tas aan de vlag als een ludiek medium waar nog nooit iets mee is gedaan. Vervolgens zagen we dat geslaagden er graag opuit trekken nadat ze klaar zijn met school. Dit was voor ons een kans om de oer-Hollandse traditie te koppelen aan een oer-Hollands merk: KLM. We trokken onze stoute schoenen aan en hebben KLM opgebeld. Binnen een paar weken waren we live.’

De actie wordt gelanceerd door middel van een online-campagne en een actiesite. Via klm.nl/geslaagd kunnen de toekomstige geslaagden alvast via Google Street View de vlag uithangen. Op die manier tonen ze aan KLM waar hun tas aan de vlag hangt wanneer zij dat felbegeerde diploma op zak hebben.

Credits

Bureau: NEEW

Creatives: Daphne Koenen & Timon Zijderlaan

Account Manager: Josien Vink

3D Productie: Colorbleed

Actiesite: Livewall

Verantwoordelijk bij klant: Germaine Vogelaar, Anouk Dozel  



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken