MediaMonks twee keer op shortlist Innovation Lions

MediaMonks twee keer op shortlist Innovation Lions
  • Bureaus
  • 7 jun 2017 @ 15:13
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieInnovatieCampagnesCannesAward

Cannes Lions heeft zijn eerste shortlist bekendgemaakt: 35 campagnes dingen mee naar de Innovation Lions, waaronder ook twee cases waar het Nederlandse productiebureau MediaMonks aan mee heeft gewerkt. Het gaat daarbij om ‘Enter Sandbox’ voor Audi (samen met POL, in de categorie Technological Craft and Development) en ‘Theater For All Ears’ voor Samsung en Leo Burnett in de categorie Early Stage Technology.

'Als makers zit innovatie in ons hart en nieren', zegt Victor Knaap, CEO van MediaMonks. 'Al zestien jaar lang transformeren wij ideeën tot unieke concepten, door visuele verhalen en technologie samen te brengen. Onze Zweedse en Braziliaanse kantoren, evenals de Monks op ons Amsterdamse hoofdkantoor, hebben dit jaar de lat weer hoger gelegd. In de reclamewereld is er geen hogere erkenning dan Cannes.'

'Enter Sandbox' is een in-store VR-installatie waarmee autoliefhebbers een testrit kunnen maken in de nieuwe Audi Q5 op een zelfgemaakte racebaan in een zandbak. Het fysieke pad in de zandbak, vormgegeven door de bestuurder, wordt met behulp van een dieptesensor-camera getransformeerd tot een virtuele 3D-speelplaats die met de Q5 in een VR-rijsimulator verkend kan worden. Audi-dealers hebben tijdens de tour van de zandbak een groei van 57% ervaren in het aantal bezoekers in de showroom, en de Audi Q5 werd het best verkopende model in Noorwegen.

Toneelstuk zonder doventolk

'Theatre for All Ears' gebruikt Samsung’s Gear VR om doven en slechthorenden een toneelstuk te laten ervaren zonder doventolk. 'Theatre for All Ears' werd voor het eerst ingezet tijdens het toneelstuk 'O Pai' (De Vader) die op 12 mei in premiere ging in het Frei Caneca Theater in São Paulo.

De Cannes Innovation Shortlist eert baanbrekende technologie en probleemoplossend vermogen. MediaMonks is in 2013 opgenomen in de eerste editie van deze shortlist, toen deze categorie werd geïntroduceerd. De teams achter de campagnes presenteren hun concept op drie achtereenvolgende dagen: 17-18 juni in Palais II en 19 juni op het showcase-podium van het Lions Innovation Festival.

Bekijk hier alle 35 nominaties, waaronder ook campagnes voor onder meer Google, Nike, Heineken, IBM en Shell.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken