Oddshop maakt BuZa-campagne over reisadvies
- Bureaus
- 7 jun 2017 @ 12:32
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- StorytellingCreatieCampagnes
- 7 jun 2017 @ 12:32
- Redactie MarketingTribune
The Oddshop ontwikkelde voor het ministerie van Buitenlandse Zaken een campagne die Nederlanders wijst op het belang van het reisadvies. De campagne verbeeldt verschillende type vakantievoorbereiders.
Wij Nederlanders gaan zo’n 18 miljoen keer per jaar op vakantie naar het buitenland en allemaal hebben we onze eigen manieren en rituelen om hier naartoe te leven. Waar de één maanden van tevoren alles tot in de puntjes regelt, gaat de ander op de bonnefooi en leest in het vliegtuig nog even snel een paar pagina’s in een reisgidsje uit 1996.
De campagne maakt gebruik van de verschillende type vakantievoorbereiders. Het maakt niet uit hoe je voorbereiding eruitziet, voor iedereen komt er een handeling bij: Lees voor je vakantie het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Zo ga je onbezorgd op vakantie en kun je nog meer van je vakantie genieten. De campagne is gekoppeld aan de positieve emoties die vakantie oproept.
Het reisadvies is meer dan een kleurcode die zegt of een land veilig is of niet. Het staat vol belangrijke en nuttige informatie over je vakantiebestemming. Je kunt het reisadvies vinden op het nieuwe Nederlandwereldwijd.nl en via de 24/7 BZ Reis app.
De campagne wordt de komende periode ingezet op tv, radio, online en via influencers.
Credits
Titel : De vakantievoorbereiding
Klant : Ministerie van Buitenlandse Zaken / DPC
Eindverantwoordelijk bij klant : Nathalie Doesberg, Renske van Hartevelt
Bureau : The Oddshop
Account : Oscar Hamming / Orfee Goedkoop/ Iris Veenstra
Creatie : Niels de Wit / Robert van der Lans
Regisseur : Joris Dommels
DOP : Gábor Deák
Producer : Joze Rikken
Line production : Soulkitchen
Editor : Jelmar Hoekstra
Sound en muziek : Joep Meijburg, Ambassadors
Postproductie : De Grot
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing