Oddshop maakt BuZa-campagne over reisadvies

Oddshop maakt BuZa-campagne over reisadvies
  • Bureaus
  • 7 jun 2017 @ 12:32
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • StorytellingCreatieCampagnes

The Oddshop ontwikkelde voor het ministerie van Buitenlandse Zaken een campagne die Nederlanders wijst op het belang van het reisadvies. De campagne verbeeldt verschillende type vakantievoorbereiders.

Wij Nederlanders gaan zo’n 18 miljoen keer per jaar op vakantie naar het buitenland en allemaal hebben we onze eigen manieren en rituelen om hier naartoe te leven. Waar de één maanden van tevoren alles tot in de puntjes regelt, gaat de ander op de bonnefooi en leest in het vliegtuig nog even snel een paar pagina’s in een reisgidsje uit 1996.

De campagne maakt gebruik van de verschillende type vakantievoorbereiders. Het maakt niet uit hoe je voorbereiding eruitziet, voor iedereen komt er een handeling bij: Lees voor je vakantie het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Zo ga je onbezorgd op vakantie en kun je nog meer van je vakantie genieten. De campagne is gekoppeld aan de positieve emoties die vakantie oproept.

Het reisadvies is meer dan een kleurcode die zegt of een land veilig is of niet. Het staat vol belangrijke en nuttige informatie over je vakantiebestemming. Je kunt het reisadvies vinden op het nieuwe Nederlandwereldwijd.nl en via de 24/7 BZ Reis app.

De campagne wordt de komende periode ingezet op tv, radio, online en via influencers.

Credits

Titel                                                      : De vakantievoorbereiding

Klant                                                     : Ministerie van Buitenlandse Zaken / DPC

Eindverantwoordelijk bij klant              : Nathalie Doesberg, Renske van Hartevelt

Bureau                                                 : The Oddshop

Account                                               : Oscar Hamming / Orfee Goedkoop/ Iris Veenstra

Creatie                                                 : Niels de Wit / Robert van der Lans

Regisseur                                             : Joris Dommels

DOP                                                      : Gábor Deák

Producer                                              : Joze Rikken

Line production                                  : Soulkitchen

Editor                                                   : Jelmar Hoekstra

Sound en muziek                               : Joep Meijburg, Ambassadors

Postproductie                                     : De Grot


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken