RA*W gaat in Cannes vooroordelen weerleggen

RA*W gaat in Cannes vooroordelen weerleggen
  • Bureaus
  • 13 jun 2017 @ 11:43
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • CreatieCannes

RA*W is met 30 jonge reclametalenten present op het Cannes Lions Festival of Creativity. Een snoepreisje is het zeker niet, want de groep vertrekt met een klare missie: kennis vergaren, inspiratie opdoen en content creëren voor de achterban. RA*W gaat onder meer voor MarketingTribune aan de slag. Elke dag is er een exclusieve blogpost uit Cannes en in het magazine verschijnt 4 juli een uitgebreid verslag van hun bevindingen op het creatieve festival.

Dit jaar staat de reis in het teken van het ontkrachten van vooroordelen en clichés. Te beginnen met hun eigen aanwezigheid op het festival: ‘De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat er vooroordelen bestaan over onze trip naar Cannes,’ zegt bestuurslid Rein Hannah Bojahr. ‘Het draait alleen om de rosé, je leert er niets, zijn slechts een paar opmerkingen die we veel terug krijgen. Natuurlijk zijn er grote feesten. Maar er is veel meer. Cannes is de enige plek waar je live kunt luisteren naar de grootste namen uit de creatieve industrie en ze zelfs persoonlijk kunt spreken. En wat dacht je van het prijswinnende werk dat tentoongesteld wordt in het Palais en de netwerkborrels waar jonge talenten kennis kunnen maken met hun toekomstige baas. Het festival is ontzettend waardevol – juist voor jong talent.’

Talent

Tijdens privésessies in en rondom het Palais des Festivals ontmoeten RA*W’ers een aantal internationale grote namen voor een privésessie. Dit jaar ontmoet de groep onder andere Sarah Watson (Global Chief Strategy Officer van BBH New York), Alex Katz en Javi Iniguez (Founders en Creative Directors van Officer & Gentleman), James Temple (Executive Creative Director van R/GA London) en Marc de Swaan Arons (CMO & Executive Boardmember van Kantar Vermeer, New York). In een intieme setting stellen de 30 talenten al hun prangende vragen waarna de output wordt vastgelegd om te delen met de achterban in Nederland.

De RA*W Reporters zullen alle opgedane inspiratie en learnings delen in verschillende blogs voor onder meer MarketingTribune en op hun eigen social media kanalen. Matthijs Jaakke, bestuurslid van RA*W geeft aan: ‘We gaan niet alleen voor onszelf, maar ook voor de bureaus die ons gesponsord hebben en de RA*W Community, die inmiddels zo’n 3500 leden telt. We creëren content voor deze achterban, interviewen grote sprekers tijdens onze prive sessies, en presenteren onze learnings en insights in een After Cannes-boek.’

Over RA*W

RA*W is in 2012 opgericht speciaal voor jonge reclametalenten om zich naast hun dagelijkse werkzaamheden verder te ontwikkelen door te leren van de reclame-industrie en elkaar. Volgens RA*W wordt er door de industrie te weinig gedaan aan talentontwikkeling. Maandelijks organiseert RA*W daarom sessies gericht op kennisoverdracht of inspiratie.

RA*W activiteiten worden georganiseerd door zeven bestuursleden die zich naast hun werk vrijwillig inzetten voor de stichting - zij gaan het gesprek aan met de RA*W community, de reclame-industrie en mediapartijen op zoek naar inspiratie voor de maandelijkse sessies en meer.

Keith Smith

Gelukkig wordt het belang van jong talent in Cannes steeds meer gezien door invloedrijke reclamebazen uit het vak. In deze video speciaal doet Keith Smith, International President van TBWA\ Group, voor RA*W  een oproep aan bureaudirecteuren om hun jonge talenten naar Cannes te sturen. Hij benadrukt dat het festival veel meer om hen zou moeten draaien, dan om de gevestigde namen.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken