W+K wint derde Nederlandse gouden Leeuw

24jun 201721:11
  • Bureaus
  • 19325 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardCannesFilm

nieuws Nederland heeft op de slotdag van Cannes Lions een derde gouden Leeuw gewonnen: Wieden+Kennedy Amsterdam viel in de prijzen bij de Film Lions met de Nike-campagne 'What Are Girls Made Of?'. Het was de eerste prijs dit jaar in Cannes voor het gerenommeerde bureau.

Op de laatste prijzenavond in Cannes werd diverse bureauprijzen uitgereikt, alsmede de Leeuwen voor Film, Integrated en Titanium. De veelgeroemde 'Fearless Girl' won de Titanium Grand Prix, 'The Refugee Nation' won de Grand Prix for Good.

Er was een persoonlijke oeuvreprijs (de Lion of St. Mark) voor David Droga, de grote man achter topbureau Droga5. Dat werd bovendien uitgeroepen tot beste onafhankelijke bureau. 'Netwerkbureau' van het jaar is Clemenger BBDO Melbourne, makers van de Grand Prix-winnende campagne 'Meet Graham'. 

Bekijk alle winnaars in MarketingTribune's Dossier Cannes Lions 2017




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners