De Wildt volledig eigenaar van Kumpany

De Wildt volledig eigenaar van Kumpany
  • Bureaus
  • 5 jul 2017 @ 08:12
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieCreatieMarketingcommunicatie

Jan Paul de Wildt, algemeen directeur van activatiebureau Kumpany in Amsterdam, heeft onlangs het aandelenpakket van de founder van het bureau, Yves Kummer, overgenomen. Hij is daarmee volledig eigenaar van het bureau met klanten als Holland Casino, van Dobben, Maandag, NS, Rabobank en Ziggo. Kummer blijft voor strategie en new business overigens verbonden aan Kumpany.

De Wildt. ‘Yves blijft de vliegende keep op strategie en new business.  Het is een unieke vriend die niet denkt in hokjes en aandelen. Hij mag dan geen bemoeienis meer met de dagelijkse operatie hebben, hij blijft een zeer waardevolle creatieve denker die mij nog elke dag met tien nieuwe ideeën belt.’

Kummer - deels naamgever van het bureau - startte Kumpany, één van de eerste activatiebureaus in Nederland in 1999 met zakenpartner Roel van Veen. De Wildt kwam in 2013 aan boord als algemeen directeur. Die taakverdeling is tot op de dag van vandaag zo gebleven. ‘Ik heb het roer steeds meer overgenomen van Yves en ik heb de ambitie om nog lang met het bureau door te gaan. Yves wilde na 18 jaar de kar trekken zijn energie ook in nieuwe plannen buiten de bureauwereld steken. Hij vindt het stoer dat ik met zijn bureau doorga, ik ben trots op het vertrouwen dat hij mij geeft.’ De Wildt vormt de directie van Kumpany samen met Mark Beuving (strategie & creatie) en Ingrid van Ginkel (operations).

Regie

Gaat er veel veranderen? De Wildt: ‘Niet specifiek vanwege de overname van de aandelen. Marketingcommunicatie als vak verandert heel snel. Dat betekent dat je als bureau moet investeren, zoals wij nu doen in een eigen videocontent unit. In de keten van creativiteit en productie is het van belang zoveel mogelijk zelf de regie te houden. En dat doen we. Een goed activatiebureau zit bovenop de doelstellingen van de klant. We ontwikkelen ons steeds meer tot een creatief bureau dat veel raakvlakken heeft met themabureaus en veel schakelt met de marketeer zelf.’

Op de vraag of dat weleens tot botsingen leidt, zegt hij: ‘Valt mee, de rolverdeling is helder en goed. Over en weer pakken we weleens even een andere rol. Als voorbeeld: bij de lancering van de campagne met het bobsleeteam van Holland Casino hebben we een ontzettend gave introfilm gemaakt. De klant wilde die ook graag in de tvc blokken. Dat is wel kicken natuurlijk. Maar het toont vooral onze ambitie en onze creatieve slagkracht.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken