Douwe Egberts staakt campagne na kritiek Rijkswaterstaat
- Bureaus
- 5 jul 2017 @ 11:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepenMarketingCampagnesMerken
- 5 jul 2017 @ 11:05
- Redactie Bureaus
Douwe Egberts heeft een campagne gericht op jongeren alweer na twee weken stopgezet. Op reclameposters van het koffiemerk springen jongeren van een brug in het water. Dit kwam het merk op kritiek van Rijkswaterstaat te staan, dat springen van bruggen 'levensgevaarlijk' noemt.
Met de campagne wil Douwe Egberts ijskoffie promoten onder jongeren. Uit onderzoek blijkt namelijk dat jongeren vooral frappuccino's, caramel latte's en andere zoete koffievarianten drinken. Zwarte koffie vinden ze vaak te bitter. Die insights vertalen zich in de pay-of 'Not your parents coffee'.
Douwe Egberts laat weten de brugspringers te zien als 'een mooi beeld van jongeren die in de zomer samen plezier hebben', aldus een woordvoerder op NU.nl. 'We hadden er oprecht niet bij stilgestaan dat de poster zou kunnen aansporen tot gevaarlijk gedrag.'
'Levensgevaarlijk'
Volgens Rijkswaterstaat kunnen mensen die van een brug in het water springen niet alleen verkeerd op het water terechtkomen, maar ook op scherpe objecten onder het wateroppervlak of een boot van nietsvermoedende schippers. Hierdoor lopen ze risico op een klaplong, botbreuken of zelfs de dood.
Douwe Egberts verwijderd de campagne deze week. Lees bij de Volkskrant hoe marketingexpert Cor Hospes gehakt maakt van de campagne. De man die het probleem breed agendeerde was columnist Teun van de Keuken, op Twitter.
Kijk Douwe Egberts eens tof doen pic.twitter.com/ifr9xXQPMv
— Teun van de Keuken (@Teunvandekeuken) June 29, 2017
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing