Madurodam en N=5 vertellen grote verhalen over Nederland
- Bureaus
- 11 jul 2017 @ 17:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingCommercialsCampagnesMarketing
- 11 jul 2017 @ 17:05
- Redactie Bureaus
Borstklopperij zit niet echt in het Nederlandse DNA, maar wat Madurodam betreft is ons Calimero-complex volkomen onterecht: we hebben juist ontzettend veel om trots op te zijn. In zijn nieuwe tv-commercial brengt Madurodam aan de hand van prestaties van Nederlandse wereldveroveraars in beeld dat ons land groot is. De campagne komt uit de koker van N=5.
Met de nieuwe campagne ‘Nederland op z’n grootst’ laat het Haagse themapark zien dat Nederland letterlijk en figuurlijk een stuk groter is dan we allemaal denken. We hebben niet alleen een rijke historie, maar zijn vandaag de dag ook leidend op vele fronten. Denk aan onze verworven vrijheden en creativiteit, onze handelsgeest en onze export: van tulpen en waterwerken tot aan Nederlandse dj's die de wereld veroveren. Stuk voor stuk successen die Nederland tot een land van formaat maken.
Aan de hand van de grootste momenten uit de Nederlandse geschiedenis rekent Madurodam in sneltreinvaart af met de grootste clichés van Nederlanders ('We winnen nooit wat', 'Internationaal gezien stellen we niets voor'). Door stil te staan bij onze kunstgeschiedenis met namen als Van Gogh, Rembrandt en Mondriaan, onze innovatiekracht op aarde én in de ruimte, tot aan legendarische sportieve overwinningen zoals die van turner Epke Zonderland.
Rijke historie laten zien
Joris van Dijk, directeur van Madurodam: 'Het wordt tijd dat we stoppen met ons in Nederland zo klein te maken. In Madurodam laten we bezoekers de rijke historie en de successen van vandaag van Nederland beleven. Verhalen over vrijheidsdrang en daadkracht. Velen zien Madurodam nog steeds als miniatuurstad, maar de kleinste stad van Nederland is de laatste jaren uitgegroeid tot veel meer dan dat. We brengen verhalen via tientallen doe-dingen en digitale media tot leven. En hebben verschillende indoor attracties waar we stilstaan bij Nederlandse hoogtepunten zoals de Eerste Vrije Statenvergadering in Dordrecht, het Europees kampioenschap in ’88, en sinds kort ook bij de Nederlandse roots van Nieuw Amsterdam, het huidige New York.'
De nieuwe attractie Nieuw Amsterdam komt aan bod in de tv-commercial. Bezoekers varen hierin mee naar het New York uit de 17e eeuw. Een wereldstad die nog steeds vele Nederlandse kenmerken kent. Aangekomen op het stadsplein van Nieuw Amsterdam worden de opvarenden zelf ook aan het werk gezet: ze moeten kanonnen afvuren om de Engelsen op afstand te houden. 'Het is één van die verhalen waar we als Nederlanders trots op mogen zijn', aldus Van Dijk.
De commercial, vanaf deze week te zien op onder meer de RTL-zenders en NPO3, is onderdeel van een bredere campagne. Ook online en op social media laat Madurodam ‘Nederland op z’n grootst’ zien. De campagne loopt nog tot en met eind augustus. Voor de ontwikkeling en creatie ervan werkte Madurodam samen met het reclamebureau N=5. Het is de eerste campagne die Madurodam met hen ontwikkelt.
Credits
Klant: Madurodam
Bureau: N=5
Creatie: Tim de Waard, Daniel Samama
Strategie: Joris Gruiters, Niels Pel
Account: Judith Lavalette, Maarten Posthumus, Yoeri Kastelein
Productie N=5: Lotte de Rooij
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Editor: Marc Bechtold
Postproduction: DPPLR
Geluid: KlevR sounddesign
Media: PHD Netherlands
Verantwoordelijk bij klant: Yvette Nieboer, Ludmilla Molina
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Madurodam
- ruimtevaart
- VOC
- commercial
- Epke Zonderland
- groots
- N=5
- prestaties
- themapark
- Nederland
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing