Mediaxplain verfijnt OOH-campagne met live vliegdata

Mediaxplain verfijnt OOH-campagne met live vliegdata
  • Bureaus
  • 13 jul 2017 @ 09:20
  • 11202 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediabureauBig dataReclameOutdoor

Mediaxplain bedt iets nieuws met Programmatic Digital Out of Home: real-time media inkopen op basis van specifieke vluchtgegevens. Voor een opdrachtgever die zich deze zomer op de internationale toerist richt, ontwikkelde het mediabureau een doeltreffende mediastrategie. Hierbij komen reizigers uit datageselecteerde high-potential landen op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport via schermen bij de bagageband direct in contact met de boodschap van de adverteerder.

Het nieuwe digitale tijdperk vereist een vernieuwde digitale aanpak. In dit kader heeft Mediaxplain ervoor gekozen om Programmatic Digital OOH te combineren met live vliegdata; iets wat nog niet eerder is gedaan in Nederland.

Zodra er een vliegtuig van een van de high-potential landen aankomt, ontvangt het systeem een signaal. Deze trigger geeft door dat relevante reizigers hun bagage bij een specifieke bagageband komen ophalen. Juist op dát moment koopt Mediaxplain in samenwerking met MyAdBooker een digitaal scherm in waar de boodschap van de opdrachtgever zichtbaar wordt. Zo wordt de juiste doelgroep bereikt, op het juiste moment. 

Vooruitstrevend met data

Rick Wouters, Head of Programmatic bij Mediaxplain: 'Wij zijn voortdurend op zoek naar manieren om vooruitstrevend te blijven in het ontwikkelen van nieuwe campagnes. Hierbij wordt big data steeds belangrijker in al onze campagnes. Deze week is de beurt aan Out of Home, volgende week wellicht al televisie. Het medialandschap zal daardoor steeds specifieker en gerichter worden.'

Mediaxplain is een onafhankelijk, strategisch full service media- en marketingbureau dat ruim zestien jaar als pionier de markt verandert. Vorig jaar is het bureau uitgeroepen tot mediabureau van het jaar.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken