GroupM benoemt Robin Bach Kolling tot managing director van [m]Platform Amsterdam

7aug 201711:32
  • Bureaus
  • 35731 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Mediabureau

nieuws Per 1 augustus start Robin Bach Kolling als de nieuwe managing director van [m]Platform Amsterdam van GroupM. Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.

Bach Kolling heeft in de afgelopen tien jaar verscheidene digitale leadership rollen vervuld. Sinds eind 2015 heeft hij voor GroupM in Kuala Lumpur (Maleisië) gewerkt als Head of [m]PLATFORM.

WPP en GroupM hebben in vergelijking tot andere bureaunetwerken verreweg het meest geïnvesteerd in zelf ontwikkelde data toepassingen en technologie om te verzekeren dat adverteerders toegang hebben tot de beste middelen om hun concurrentievoordeel te behouden. [m]PLATFORM is de meest krachtige verzameling van data, technologie en expertise en bestaat in Nederland uit zo’n 400 specialisten in Amsterdam, Eindhoven en Sittard. Bach Kolling zal het team in Amsterdam gaan leiden.

Eric Kramer, CEO GroupM Nederland: '[m]PLATFORM stelt onze bureaus (Mindshare, MEC, MediaCom en Maxus+Helder) in staat om voor hun adverteerders betere business resultaten te genereren met digital advertising. Met de komst van Robin binnen het [m]PLATFORM leadership team ben ik ervan overtuigd dat we het juiste team hebben gevormd om Greenhouse Group, Bannerconnect en Xaxis optimaal te laten samenwerken ten behoeve van onze adverteerders.'

Robin Bach Kolling: 'Adverteerders staan in een data gedreven wereld voor een steeds grotere uitdaging om altijd de beste technologieën te gebruiken, om data te ontsluiten en consumenten te bereiken en activeren. We geloven dat het cruciaal is om op maat gemaakte data- en technologie oplossingen voor klanten te kunnen bieden met aantoonbaar betere resultaten en effectiviteit, vergeleken met technologieën die in de markt door iedereen gebruikt kunnen worden. Ik zie zo veel expertise in het team en in de bureaus dat ik overtuigd ben dat we deze belofte kunnen waarmaken.'

www.groupm.com


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners