Hallo buurtsuper, dag hotel

3aug 201711:51
  • Bureaus
  • 18747 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Reclame

nieuws Toerisme is een plaag. Als we alle berichten in de media mogen geloven tenminste. Alle grote wereldsteden, en dus ook Amsterdam, zuchten onder de toeristen die elke dag in grote horden aankomen. In Barcelona staken deze week boze bewoners de banden lek van een toeristenbus en op Facebook wordt al gedreigd toeristen te gaan neerschieten. Nee, dan kun je beter een buurtsuper in plaats van weer een hotel openen in Amsterdam.

Jumbo opende een nieuwe winkel op de Stadhouderskade in Amsterdam. In een buurt die volgens reclamebureau Alfred zucht onder het toerisme. Waar ze ‘doei’ zeggen tegen weer een hotel, maar ‘hallo’ tegen een fijne buurtsuper. Alfred: ‘Waar je als bewoner terecht kunt voor al je dagelijkse boodschappen of een kleine lunch. Zoals bij iedere opening, maakt Jumbo de buurtbewoners attent op de komst van een nieuwe winkel. Met een knipoog naar een actueel thema in de stad. De lokale campagne, die bestaat uit abri’s en online creaties, lijkt goed aan te slaan met nationale media-aandacht en veel positieve reacties van klanten en omwonenden.’

Credits

Klant: Mark ter Laan, Sander Hoefnagels en Yvonne Haneveer (Jumbo Supermarkten)

Creatie: Jasper Kulker, Marco Jongeneel

Concept: Alfred/Vijf890

Media-advies & inkoop: UM


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners