N=5 ontwikkelt campagne voor XS4ALL

22aug 201710:52
  • Bureaus
  • 9011 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesCommercials

nieuws Over internet horen en lezen we de laatste jaren ook negatieve berichten. Onze privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens. Door al dat nieuws vergeten we bijna dat internet de meest fantastische dingen mogelijk maakt. Mensen met elkaar verbindt. En er dagelijks unieke oplossingen en vondsten worden gedaan. Allemaal dankzij het web. Met zijn nieuwste campagne, Wonders of the Web, laat XS4ALL deze mooie kant van het internet zien.

Unieke samenwerking

N=5 is verantwoordelijk voor de strategie en bedacht het concept. Het schakelde voor Wonders of the Web onder meer programmamakers en researchers in van VPRO Tegenlicht, Zomergasten en het NOS Journaal. Deze samenwerking leidde tot een serie bijzondere en persoonlijke verhalen die elk de mooie kant van het web laten zien. Een verhaal over hoe online gamers voor een doorbraak in hiv-onderzoek zorgden. Hoe een 9-jarige Nederlandse jongen voor zichzelf een 3D-geprinte prothese vond. Dat er een bewoonbare planeet werd ontdekt die NASA over het hoofd zag. En hoe internet Afghaanse vrouwen kansen geeft om toch te kunnen werken. Al deze Wonders of the Web staan centraal in de campagne.

 
Beeldtaal

De verhalen zijn voor deze campagne alle op een eigenzinnige manier vormgegeven. Hiervoor benaderde N=5 het Nederlandse artist couple Van Santen & Bolleurs. Zij maakten eerder werk voor onder meer Viktor&Rolf, de Volkskrant en Het Parool. Speciaal voor XS4ALL ontwikkelden zij samen met N=5 een bij het merk passende, unieke beeldtaal, die terug is te zien in de gehele campagne. De uitingen zijn geen computeranimaties, maar stuk voor stuk echte, voor de campagne gebouwde onderdelen.

Long form

Het verhaal over online gamers is niet alleen terug te zien in een 30” tv-commercial, maar ook in een verdiepende online documentaire. Deze docu werd door N=5 samen met René van ‘t Erve en De Haaien ontwikkeld (bekend van tv-programma’s zoals Langs de Oevers van de Yangtze, De Rechtbank en Van Moskou tot Moermansk). De kijker wordt in zowel de TVC als de docu meegenomen door de stem van programmamaker Jan Douwe Kroeske. De andere verhalen zijn in print en een branded content-vorm terug te lezen. Alle verhalen uit de campagne ‘Wonders of the Web’ vind je terug op het platform xs4all.nl/blog. Hier zal steeds meer content geplaatst worden die de mooie kant van het internet belicht.

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners