Natwerk schakelt Extince in voor mixdrank Sterkwater

Natwerk schakelt Extince in voor mixdrank Sterkwater
  • Bureaus
  • 14 aug 2017 @ 12:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingMerkenMuziekCampagnes

Hiphop bestond afgelopen week 44 jaar, maar 's Neerlands grootste hiphop-hit vierde ook een jubileum: 'Spraakwater' van Extince is inmiddels 21 jaar oud. De rapper krijgt een opmerkelijk eerbetoon in een commercial voor de nieuwe mixdrank Sterkwater. Campagne én drankje zijn bedacht door reclamebureau Natwerk.

Sodawater en alcohol. Natwerk spreekt van een gouden combinatie, die de basis vormt voor de nieuwe mixdrank Sterkwater. Vrijdag gelanceerd en inmiddels verkrijgbaar bij een geselecteerd aantal slijters en horecagelegenheden in Nederland. 'Met 25 calorieën per 100 ml is Sterkwater met afstand het mixdrankje met het minste aantal calorieën op de markt. Guilt-free drinken en dat voor de prijs van een biertje!'

Alcohol is zo’n beetje de grootste vijand voor elk dieet. 'Op een gemiddelde avond tik je al snel 550 calorieën aan bier of wijn achterover. Maar wat is de meest verantwoorde keuze, als je met een gerust hart een drankje wil bestellen? Vodka met spa-rood? Think again', zegt Natwerk. Sterkwater moet die positie gaan innemen. 

Mixdrank zonder suiker

Sterkwater bestaat uit licht bruisend sodawater en alcohol (4,5%). Het drankje bevat geen suiker en is met slechts 69 kcal per flesje (275 ml) extreem caloriearm. Ter vergelijking: een glas vodka met spa-rood (200 ml) bevat ruim 86 kcal en is daarmee verstoten van de troon als ultiem uitgaansdrankje voor wie de calorieën telt. 

Het drankje is ook nog eens relatief goedkoop. Voor een flesje betaal je in de kroeg slechts 3,50 euro, vergelijkbaar dus met de prijs van een biertje. 'Je hoeft je dus nooit meer bezwaard te voelen als dat gulle drankrondje een gat in de portemonnee van je vrienden slaat.'

Extince in commercial Sterkwater 

Eenentwintig jaar nadat de allereerste Nederlandstalige hiphop-hit uitkwam, is ‘Spraakwater’ eindelijk volwassen. Speciaal voor Sterkwater deed Extince, grondlegger van de Nederlandse hiphop, een remake van zijn legendarische track.

Sterkwater is sinds vrijdag verkrijgbaar bij Sterk Amsterdam en Drankdozijn.nl. Ook wordt Sterkwater bij verschillende horecagelegenheden aangeboden, waaronder Hannekes Boom, Mojo Amsterdam en De Groene Vlinder. De verkoopprijs per flesje van 275 ml bedraagt € 3,50.  

Sterkwater is ontwikkeld door Frank de Ruwe, Reinier Steures (beide van Natwerk) en Matteo Lo Prete (Bello Limoncello). De drie Amsterdamse ondernemers introduceerden eerder met succes Bello Limoncello, de macho onder de likeuren die inmiddels in ruim 600 horeca-outlets beschikbaar is.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken