Nederlands Film Festival lanceert indringende merkcampagne 'Je weet niet wat je ziet'

15aug 201715:41
  • Bureaus
  • 14850 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BioscoopBrandingCampagnesFilmCommercials

nieuws Het Nederlands Film Festival (NFF), dat dit jaar plaatsvindt van 20 t/m 29 september in Utrecht, heeft vandaag zijn nieuwe campagne gelanceerd. Hiervoor slaat de organisatie de handen ineen met het nieuwe bureau Hong Kong Amsterdam dat de campagne ‘Je weet niet wat je ziet’ ontwikkelde. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.

Het NFF en Hong Kong willen met het nieuwe communicatieconcept de diverse, verrassende en vooruitstrevende programmering van het festival voor het voetlicht brengen. In drie commercials en een online- en postercampagne zien we vijf personages die zichtbaar in vervoering gebracht worden tijdens het kijken naar een van de producties uit het festivalprogramma. Hiermee wordt de bezoeker aangespoord om zelf ook de vele kanten van de Nederlandse film te komen ontdekken.

De pay-off ‘Je weet niet wat je ziet’ kan ook in letterlijk zin worden opgevat: van de ruim 300 titels zijn er namelijk meer dan 90 voor het éérst te zien op het NFF, waaronder openingsfilm Tulipani van Oscar-winnend regisseur Mike van Diem.

De commercial draait vanaf 17 augustus via Jean Mineur in bioscopen en filmtheaters door het hele land. Vanaf die dag zijn ook de eerste posters zichtbaar. De online campagne start vandaag.

Nederlands Film Festival 2017

Het NFF is meer dan film alleen. Het tiendaagse festival biedt een breed en divers programma op het gebied van film, televisie en interactive. Dit jaar heeft het NFF onder meer filmcomponist Tom Holkenborg, beter bekend als Junkie XL, uitgenodigd om een masterclass te geven en nieuw dit jaar zijn NFF Interactive: Storyspace en de Blikverruimers: negen bijzondere gastprogrammeurs die allen hun eigen dag en avond samenstellen. Dit zijn Arnon Grunberg, Guerilla Games, Steffen Haars & Flip van de Kuil, Valentijn de Hingh, Madja Amin, Saman Amini, Will Koopman en Germaine de Randamie. Tijdens het L’Or Gouden Kalveren Gala wordt Nederlands talent beloond en ook dit jaar staat de programmering weer bol van de publiekspremières. Het volledige programma wordt op vrijdag 1 september bekendgemaakt. 

Hong Kong is een creatief bureau in Amsterdam dat zich specialiseert in het ontwikkelen van identities en campagnes. Het bureau werkt onder andere voor het Van Gogh Museum, Appelsap Festival, Red Bull, Nederlands Film Festival, 1%Club, Unfair Amsterdam en Openluchttheater Bloemendaal.

Credits

Agency: Hong Kong Amsterdam
Strategie: Rogier Smalhout, Anne Heijs
Creative direction: Rogier Smalhout
Account Director: Anne Heijs
Graphic Design: Dominique van Rhee @ Hong Kong
Client NFF: Isabelle de Klein, Sze Man Ho, Hein Barnhoorn
Productiemaatschappij: Cake Film & Photography
Regisseur: Madja Amin
Fotograaf: Sophie Hemels
Executive producer: Anne van Kuyk
Producer: Nadja Vissers
DOP: Noël Schoolderman
Focus puller: Daan Bothof
Datamanager: Ricky Belt
Grip: Roy van den Vlekkert
Gaffer: Dick Bloemraad
Best boy: Patrick Galvin
Fotografie assistent: Marco Meazza
Stylist: Lois van Galen Last
1st AD: Farah Abdi
2nd AD: Julian Pattinama
Hair & make-up: Claudia Creebsburg
Editor: Emiel Nuninga
Sound & music: Niels den Otter, Audentity
VFX artist: Matthijs Slijkhuis, Filmmore
Postproductie coördinator: Annemarie Raaff, Filmmore
Colorist: Martin Klein, Filmmore
Beeldbewerking fotografie: Ruud van Doorn




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners